El jutge concedeix l'amnistia a l'activista vilafranquí Adrián Sas. ACN
ACN |
Vilafranca del Penedès
25-07-2024
| Actualitzat 26-07-2024 09:07
El jutge ha aplicat la llei d'amnistia a l'activista Adrián Sas, condemnat a tres anys i mig de presó per agredir dos mossos durant el primer aniversari de l'1-O. A mitjan març Sas estava pendent que el Tribunal Suprem confirmés l'ordre d'ingrés a presó, per bé que anunciava que no hi entraria de forma voluntària. Aquest dijous, però, el grup de suport a Sas ha anunciat a les xarxes socials que ha estat amnistiat, un extrem que ha confirmat a l'ACN el seu advocat. La interlocutòria la signa el jutge Ramon Fors de la secció cinquena de l'Audiència Provincial. El grup de suport a l'activista celebra que s'hagi acabat el "procediment injust" que ha durat "anys" contra ell "per la seva militància política i per exercir el dret a manifestació".
En una interlocutòria de dues pàgines a la qual ha tingut accés l'ACN, el magistrat de l'Audiència de Barcelona recorda la pena imposada a l'activista i explica que després de donar trasllat a les parts perquè es pronunciïn sobre l'aplicació de l'amnistia, totes s'hi han mostrat "conformes".
A la part dispositiva el magistrat indica que malgrat que a la sentència no s'especificaven els motius de la protesta en el curs de la qual Sas va cometre les agressions per les quals va ser condemnat, els escrits d'acusació "van concretar" que eren protestes pels fets de l'1 d'octubre del 2017, "ocorreguts en allò que la llei anomena "el context del denominat procés independentista català"".
"Per tant -afegeix la interlocutòria- s'ha de declarar extingida la responsabilitat penal derivada dels actes del penat que van ser objecte d'enjudiciament".
Per aquest motiu, el jutge declara "l'extinció de la responsabilitat penal" de Sas, deixa sense efecte les mesures cautelars que es van adoptar i ordena que es cancel·lin els antecedents penals derivats d'aquest procés.
El grup de suport a l'activista ha celebrat la notícia a les xarxes socials i ha aprofitat per denunciar la "repressió injusta" que ha afectat Sas i la seva família, així com per afirmar que la condemna que li havien imposat era "una agressió contra el dret col·lectiu a manifestar-se".
Amb tot, afirmen que l'alegria que senten és "agredolça" perquè l'amnistia "parcial" deixa "de banda milers de represaliats i presos polítics".
Més informació
- Adrián Sas diu que no entrarà voluntàriament a presó i fa una crida a la mobilització per aconseguir l'amnistia "total"
- La defensa d’Adrián Sas veu la llei d’amnistia “plenament” aplicable per evitar l'entrada a presó de l'activista
- El Suprem confirma 3 anys i mig de presó per al vilafranquí Adrián Sas per agredir dos mossos en una protesta del 2018
- El Grup de Suport Sas Absolució fa pressió als tribunals i als carrers perquè es desestimi la sentència de presó al jove vilafranquí
- El vilafranquí Adrián Sas recorre al Suprem la condemna de tres anys i mig de presó per colpejar un policia
- L'esquerra independentista es manifesta a Vilafranca contra la condemna a l'activista Adrián Sas
- La CUP exigeix al Govern el compromís que Adrian Sas no farà presó i demana expulsar els mossos que "falsegen atestats"
- El TSJC refusa el recurs de l'activista Adrian Sas, condemnat a tres anys i mig de presó per colpejar un policia
- Detenen un jove a Vilafranca pels aldarulls de la manifestació en defensa de l'activista Adrian Sas
- La defensa de l'activista Adrián Sas recorre la sentència que el condemna a tres anys i mig de presó
- L’Ajuntament de Vilafranca condemna els actes incívics produïts arran de la manifestació en suport a Adrián Sas
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!