
-
Cartes a la direcció
-
PxC Vendrell
- El Vendrell
- 24-07-2014 12:00
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Els dos punts de l'odre del dia del Ple s'han aprovat fa uns minuts per unanimitat; fixació de les festes locals per a l'any vinent i les bases per a l'atorgament de places per al transport escolar. El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC), però, ha centrat l'interès de la sessió en l'apartat de precs i preguntes.
Ha obert el torn August Armengol demanant la dimissió del regidor convergent Sergi Teruel Rosario. El regidor identitari argumenta que Teruel treballava com gerent de l'empresa familiar que va tancar el 2009 per la crisi. Però el 2010 es va fundar l'empresa municipal "Serveis Integrals SLM" que va contractar immediatament Teruel com a encarregat d'obres amb un sou de gairebé 35.000 euros l'any amb contracte indefinit, malgrat que és tècnic en gestió administrativa, i nomenat directament sense convocatòria pública de concurs-oposició, moment en què CiU governava en solitari. "És un home amb molta sort, però la sort s'ha de buscar, i ell no sols és afiliat amb carnet de Convergència, sinó també membre del Comité Local de Convergència i secretari de les sectorials de CDC del Vendrell". Un any després, el 2011 va entrar al Consistori com a regidor de Convergència amb un sou de 46.000 euros l'any i va quedar en excedència de l'empresa municipal, empresa que ara es dissol i com una de les condicions de la licitació per l'externalització dels serveis de manteniment d'edificis municipals, Teruel passarà a ser treballador de l'empresa adjudicatària, probablement Klece, amb el mateix càrrec i sou. "La porta giratòria perfecta" exclamà August Armengol, i li etzibà "dimiteixi senyor Teruel, no sol del seu càrrec de regidor sinó també com a treballador de l'Ajuntament si té la més mínima dignitat política i per respecte als cinc mil treballadors en atur del Vendrell". Els serveis jurídics de PxC estan estudiant si aquest cas és susceptible de ser portat a l'Oficina Antifrau de Catalunya i a la Fiscalia Anticorrupció. "Dimiteixi senyor Teruel, si no vol se conegut endavant com l'home dels 35 mil euros, perqué vosté no és res més que un estòmac agraït de Convergència i Unió!", va reblar Armengol. I per acabar va demanar a Convergència que l'expulsés del grup municipal i a l'alcalde que no donés més cobertura a aquesta situació i l'expulsi del govern quadripartit, i va cloure "si no és així, demostraran que vostès 16 estan únicament al servei dels privilegis dels polítics i no pas al servei de la gent i del poble".
Després de la intervenció de la regidora Araceli Bundó, va ser el torn de Joan Carrasco. Qui entre les nombroses preguntes que va fer al govern de caràcter jurídic, va recriminar l'escandalós malbaratament que es produeix per aquest concepte. Va destacar que el govern hauria de retirar d'ofici el cobrament de la taxa de guals que està aplicant al nostre entendre de manera il·legal, injusta i arbitrària com així ho demostren totes les sentències que s'estan perdent. D'aquesta manera s'estalviarien les costes dels judicis i d’haver de fer el ridícul com amb l'ordenança fiscal núm. 23 del servei de telefonia mòbil, que es va aplicar de manera il·legal i ara han de derogar i retornar gairebé un milió d'euros cobrats indegudament. Com estem segurs que ocorrerà amb la taxa de guals que tant de mal està ocasionant als ciutadans del Vendrell. Carrasco també li va tornar a fer al senyor alcalde la mateixa pregunta que li va fer en el ple del dia 26 de juny, que si construirien un aparcament de superfície al Botafoc, i si aquest seria de pagament. Carrasco li va demanar al senyor alcalde que es comprometés en el Ple igual que va fer amb el Puig i amb el Pèlag, i prometés que no convertiria els barris de Mas d'en Gual i del Tancat en zona blava. I a continuació "va acusar l’alcalde de mentir" ja que en el BOPT del 25 de juny es va aprovar de manera definitiva la construcció d'aquest aparcament i a PxC tenim la certesa que abans que acabi aquesta legislatura "el govern quadripartit del Vendrell convertirà en zona blava la major part de carrers del Tancat i Mas d'en Gual carregant-se amb aquesta mesura el petit comerç i afavorint les grans superficies".
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!