
-
Cartes a la direcció
-
Maribel Lucas
- Sant Pere de Ribes
- 10-10-2014 17:35
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El passat dilluns dia 6 d’octubre, la regidora Maribel Lucas va fer declaracions per tal d’aclarir i defensar-se de les acusacions de tracte de favor a un familiar directe que el govern de Sant Pere de Ribes format per CIU-VIA i UM9 estan abocant sobre la seva persona.
La regidora afirma que ha actuat amb total transparència perquè ella s’ha limitat a proposar alguns canvis a les bases generals de totes les convocatòries pendents de publicar (un total de sis), que els propis representants de treballadors l’havien demanat. I va explicar que el sr. Giralt era coneixedor de que a una d’elles es presentaria el seu marit com arquitecte tècnic. De fet, es va començar tot el procediment i no va ser fins a la finalització de la segona prova quan es va dictar decret de suspensió del procés.
Argumenta la Ex-regidora en la seva defensa “Un fet que demostra que no hi va haver favoritisme cap al meu marit es que no era el candidat amb millor puntuació, cosa que es pot comprovar per les dades que consta a la web municipal”.
Segons paraules de Maribel Lucas: “La veritable raó per la qual l’alcaldia va anul.lar la convocatòria és que a la segona prova va suspendre l’arquitecta tècnica interina que treballa a l’Ajuntament, candidata que el regidor de Serveis i Via Pública (UM9) volia que guanyés. És en aquest moment i no un altre quan s’actua i es busca “l’excusa” perfecta de l’acusació cap a la meva persona”. La regidora continua dient que: “es va aprofitar la presentació del meu familiar per anul.lar el procés, evitant així, que aquesta persona quedés fora de la selecció i poder tenir una altra oportunitat per poder-se presentar en una segona convocatòria. Aquesta és la veritat oculta que no s’explica.”
La regidora va argumentar que: “no hi ha cap informe tècnic que avali cap irregularitat com per anul.lar tot el procés. De fet, els tres candidats finalistes que van aprovar les proves (entre ells no hi es el meu marit perquè es va retirar del concurs) han presentat recursos anunciant que aniran al Jutjat de lo Contenciós, si no es continua amb les següents proves, acusant al govern –entre d’altres coses- de desviació de poder en la decisió d’anul.lar tot el procés de selecció”.
“A més, hi ha un fet molt important – continua explicant la regidora Maribel Lucas- i és que el decret amb el què s’anul.la el procediment és nul en sí mateix perquè se signa amb posterioritat a la data que consta al Decret. De totes aquestes irregularitats i d’altres, en tinc proves que he posat en mans d’un advocat per poder interposar una denúncia per prevaricació, desviació de poder i injúries i difamació cap a la meva persona. Sóc un cap de turc del ball d’interessos entre UM9 i CIU-VIA.”
Per acabar, Maribel Lucas va afegir: “l’alcalde Giralt té molt interès en què entregui la meva acta de regidora perquè entri la següent de la llista que és una persona de la seva confiança (membre de VIA). Estic rebent moltes pressions però no penso fer-ho perquè seria acceptar que he actuat malament, quan considero que ningú pot discutir la meva imparcialitat i que he treballat molt per millorar les coses d’aquest Ajuntament, d’acord amb el càrrec que ocupava com a regidora. No marxaré perquè em vaig presentar a les eleccions per treballar pels ciutadans i ciutadanes del municipi, no per respondre a interessos ocults de CIU-VIA i UM9 i per descomptat defensaré la meva dignitat”.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!