Protecció social

Els PSC compromesos amb la Plataforma d'afectats per l'ICAM i l'INSS

El Grup Municipal Socialista van acompanyar a representants de la PAICAM al Parlament de Catalunya. Eix

El Grup Municipal Socialista van acompanyar a representants de la PAICAM al Parlament de Catalunya. Eix

El passat 8 de juny, el Grup Municipal Socialista (GMS) de Sant Sadurní es va reunir amb la PAICAM (Plataforma d'Afectades per l'ICAM i l'INSS) per conèixer de primera mà la situació d'injustícia que viuen moltes persones malaltes, a les quals l'ICAM, per motius estrictament econòmics i no mèdics, no els concedeixen la protecció social que per llei els pertoca.

El mateix dia, el Grup Municipal Socialista va registrar a l’Ajuntament de Sant Sadurní una moció on la Plataforma exigeix a la Generalitat de Catalunya la transparència total entre la relació entre l'INSS i l'ICAM, l’impuls de la participació ciutadana en l'elaboració d'un document sobre bona praxi de l'ICAM, l’aturada de les derivacions a centres privats per realitzar proves diagnòstiques, avaluacions basades exclusivament en criteris mèdics amb professionals de la sanitat pública i la depuració de responsabilitats per haver interposat criteris econòmics per sobre de la salut de les persones.

L’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia va aprovar per unanimitat aquesta moció el passat dia 28 de juny.
Amb l’objectiu de continuar treballant per garantir els drets de les persones que pateixen un procés de malaltia greu, el passat dimarts dia 26 de juliol, el Grup Municipal Socialista de Sant Sadurní van acompanyar a representants de la PAICAM al Parlament de Catalunya. Allí van ser rebuts per la diputada sra. Assumpta Escarp, portaveu del Grup Parlamentari Socialista a la Comissió de Salut.

La diputada socialista es va comprometre a treballar per esclarir totes les qüestions que denuncia la Plataforma sobre el mal funcionament de l’ICAM, i traslladarà totes aquestes irregularitats detectades per la Plataforma a l’actual Conseller de Sanitat, el sr. Toni Comín, que n’és el màxim responsable, ja que l’ICAM depèn exclusivament de la Generalitat de Catalunya i de la Conselleria de Sanitat.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local