Més d'un miler de persones es concentren a la plaça de la Vila per mostrar el seu rebuig a l'assassinat de la nena de 13 anys. Ajuntament de Vilanova
Redacció |
Vilanova i la Geltrú
05-06-2018 14:10
Representants municipals, cossos de seguretat, membres de la comunitat educativa i centenars de vilanovins i vilanovines s'han concentrat aquest migdia a la plaça de la Vila per mostra el seu condol per l'assassinat de Laia Alsina López, una nena de 13 anys, alumna de l'escola Pia de Vilanova i la Geltrú, ahir al vespre. Més d'un miler de persones han participat a la concentració silenciosa convocada pel consistori, que acompanya la declaració de tres dies de dol oficial a la capital del Garraf, que s'ha llevat commocionada i que afronta la jornada entre la indignació, la tristor i la ràbia pel crim.
Aquesta tarda, diverses entitats de la comarca, majoritàriament col·lectius feministes, han convocat una nova concentració a les 18 hores per mostrar el seu suport a la família i amics de la menor i per condemnar l'assassinat.
Durant dues hores, centenars de conciutadans es van mobilitzar aquest dilluns al vespre per intentar localitzar la menor, que havia desaparegut quan sortia de casa dels seus pares. Poc després es confirmava el tràgic desenllaç quan els seus tiets van localitzar el cos sense vida de la Laia a casa d'un veí dels avis, a l'avinguda de Cubelles, un home de 42 anys amb antecedents per amenaces a la seva exparella i la seva filla.
Més informació
- Multitudinària concentració silenciosa a Vilanova de rebuig per l'assassinat de la Laia
- Comença la reconstrucció del crim de la Laia al pis del presumpte assassí de Vilanova (VÍDEO)
- Els oncles de la Laia van descobrir el cos sense vida de la nena al pis del presumpte assassí
- Convoquen una concentració silenciosa a les 12 hores per l'assassinat de la Laia
- Detingut un home pel crim de la Laia, la nena de 13 anys que havia desaparegut a Vilanova
- Troben morta en un edifici la menor desapareguda a Vilanova i la Geltrú (VÍDEO)
- L’Ajuntament de Vilanova expressa la "més ferma condemna" i la "més profunda indignació" pel crim de la Laia
- L’Ajuntament de Vilanova estudia personar-se com a acusació popular en el cas del crim de la Laia
- Finalitza la inspecció ocular al pis del detingut per l'assassinat de la Laia, a Vilanova i la Geltrú
- Vilanova crida en silenci contra l'assassinat de la Laia (VÍDEO)
- Un equip de psicòlegs ofereix suport a l'alumnat de l'Escola Pia després del crim de la Laia
- Multitudinària concentració silenciosa a Vilanova de rebuig per l'assassinat de la Laia
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!