
La pluja torna a causar inundacions a Sitges
La comarca del Garraf ha estat tot el cap de setmana en alerta pel risc de forts aiguats i, de fet, Sitges ha estat un dels municipis que més n'ha patit les conseqüències.
- VD |
- 13-11-2005
La comarca del Garraf ha estat tot el cap de setmana en alerta pel risc de forts aiguats i, de fet, Sitges ha estat un dels municipis que més n'ha patit les conseqüències.
Uns 80 golfistes de totes les edats han cambiat aquest cap de setmana la verda gespa dels camps de gols per la sorra humida de la platja de Ribes Roges. I és que aquest dissabte s'ha disputat a vilanova la quarta edició del Circuit Català Telefònica Movistar de Golf Platja.
Dos homes han mort aquest cap de setmana a l'autopista del Garraf com a conseqüència d'un accident de trànsit al terme municipal de Sitges. Les dues víctimes mortals eren els conductors dels dos vehicles que van xocar frontalment dissabte a la nit.
L'Ajuntament de Vilanova ha participat a la cinquena edició de la Conferència de l'Observatori Internacional de Democràcia Participativa, que ha reunit a Sant Sebatià experts de 180 municipis d'Europa i alguns països americans com l'Equador, l'Argentina i Mèxic.
En el marc de la voluntat de lequip de govern de prioritzar les persones vers els vehicles, làrea de Prevenció i Seguretat Ciutadana preveu canviar algunes de les bandes sonores que hi ha installades a les vies per passos elevats, com el que ja hi ha davant del Mercat Municipal.
El ple de dilluns passat va aprovar per unanimitat i de forma inicial les modificacions que han fet tots els grups municipals a la proposta del Pla Especial del Port de la Generalitat. El document augmenta les potencialitats de l'activitat portuària i millora la integració de les seves instal·lacions a la façana marítima de Vilanova. Malgrat això, l'Ajuntament ha fet les seves aportacions per minimitzar l'impacte visual del creixement del port.
Cap entitat vol organitzar lArrivo de Sa Majestat Carnesoltes de Vilanova. Aquest és el ràpid resum de lassemblea dentitats de Carnaval que va tenir lloc la setmana passada al Foment Vilanoví. Tal i com ja sesperaven alguns membres de lactual junta de la Federació dAssociacions de Carnaval (Fac), cap entitat sha mostrat disposada a organitzar larribada del rei de la disbauxa que aquest any recau en el divendres 24 de febrer.
Si el Sitges de finals del segle XIX va enamorar artistes com Santiago Rusiñol o Ramon Casas, laposta del futur ha de passar per continuar despertant aquestes emocions arreu. Aquesta és largumentació que lalcalde Jordi Baijet va exposar a planificadors urbans de tot el món el passat dilluns, en el marc de la cimera Catalunya-Califòrnia que sha celebrat aquesta setmana a lHotel Dolce per a commemorar el Dia Mundial de lUrbanisme.
A la darrera sessió dels Esmorzars de l'ADEG d'aquest dimecres, Jesús M. Crespo, director de Fecsa Endesa de la zona Garraf-Penedès, ha manifestat que l'empresa construirà breument una subestació elèctrica a Vilanova de 400 quilovats i una altra a Subirats que donaran més qualitat en el subministrament elèctric a la comarca del Garraf, en especial a la zona del polígon de la Vilanoveta, i a l'Alt Penedès.
Les obres del nou collector interceptor d'aigües pluvials al carrer Miquel Servet de les Roquetes siniciaran abans de finalitzar lany. Així ho ha anunciat aquesta setmana lAjuntament de Sant Pere de Ribes, que té previst invertir poc més de 686.600 euros
Aquest actuació, prevista dins del Pla Director del Clavegueram, contribuirà a resoldre els problemes que ocasionen els aiguats en aquesta zona.
El govern de Vilanova va aprovar dilluns a la nit l'increment de les taxes i ordenances per al proper any, la majoria de les quals s'augmentaran un 4%. El ple va finalitzar poc abans de la mitjanit, després d'una sessió de debat intens i que va necessitar de més de dues hores per aprovar l'augment fiscal.
El Museu La Cooperativa de la Colònia Güell de Santa Coloma de Cervelló acollirà el proper divendres a les nou del vespre el lliurament dels premis de la 1a Triennal d'Arquitectura del Baix Llobregat, Garraf i Alt Penedès, convocada per la Seu de la Demarcació de Barcelona del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya a Sant Joan Despí.
Per tal de fer les tasques de reasfaltat del carrer, del dilluns 14 al divendres 17 de novembre estarà tallada al trànsit de vehicles l'avinguda de Cubelles, en el tram comprès entre la rambla de Salvador Samà i el carrer del Greco.
Una de les formacions més destacades de la darrera generació de la música antiga de Catalunya, Rubato Appassionato, ha presentat aquest dissabte a la nit a Vilanova i la Geltrú el seu espectacle Nord Versus Sud. El concert es va fer a l'església de Santa Maria de la Geltrú.
El Consorci del Patrimoni de Sitges va inaugurar el passat divendres lexposició central del seu desè aniversari a la Sala Vaixells del Palau Maricel. Praeservare, 10 anys de conservació i restauració és una mostra del treball desenvolupat per lens dalgunes de les peces més representatives del patrimoni de la vila, amb una explicació del seu procés i de les tècniques emprades.
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.
Subscriu-te ara! Al periodisme local