Promoció econòmica

Coronavirus

Es pot afirmar que la Covid ens ha canviat la vida

Ha introduït noves maneres de fer, ens ha ensenyat a valorar més el que tenim i el que no tenim, a valorar la gent que tenim al nostre entorn, la salut i el sistema sanitari públic, entre d'altres

  • Salima El Youssoufi Hadri |
  • 26-06-2020
Economia local

El futur de Sant Sadurní

S’ha passat una crisi de greus conseqüències socials i econòmiques, el covid 19. S’han fet “ertes” a les grans empreses del cava (Codorniu, Freixenet). El mon del cava ja fa temps que ha entrat en un declivi, que afectarà més o menys a la nostra vila

  • Francesc Carafí |
  • 26-06-2020
Promoció de ciutat

Som els més guapos i ho sabem

Aquí tenim el lloc, però ens falten moltes altres coses que a l’hora de la veritat són prou importants. Potser hi ha altres territoris que no tenen la riquesa amb què la natura i la història ens han premiat, però saben treure millor rendiment als seus privilegis naturals

  • Miquel Casellas |
  • 14-06-2020
Desescalada del confinament

El pacte de ciutat i el Moixò Foguer

Estimats Regidors i Regidores, és hora de trencar l’olla i reconèixer que VNG es troba en un pendent negatiu, sense rumb polític, en una decadència lenta que es remunta a la primera desindustrialització

  • Jordi Hernández Borrell |
  • 31-05-2020
Promoció de ciutat

Reconstruir o transformar?

Per fer front a aquesta crisi no val amb posar més temps les llums de nadal, convocar una fira cada dia quan s'acabi el confinament o convertir l'Ajuntament en promotor turístic de la ciutat. Cal anar en una altra direcció, pensar de forma estratègica, canviar de mentalitat

  • Enver Aznar i Juanma Rodríguez |
  • 22-05-2020
Rambla Principal. Eix
La ciutat que volem – III

'A la taula d’en Bernat qui no hi és no hi és comptat'

Alguna vegada els projectes de futur de Vilanova han contemplat “espais” urbans per a preveure el futur demogràfic de la ciutat; però si la ciutat no creix econòmicament: industria, comerç, mitjans..., amb quina demografia compten aquests plans de futur demogràfic?

  • Bienve Moya |
  • 03-02-2020
Videoprojecció a la façana de l’Ajuntament. Ajt. de Vilanova
Festes nadalenques

Dinamitzar l’economia des de l’àmbit social

Som la capital comercial de tot l’àmbit Penedès i volem seguir enfortint aquesta capitalitat. Per això és necessari que siguem un pol d’atracció i anem dinamitzant la ciutat al llarg de l’any

  • Jordi Medina |
  • 28-12-2019
Objectius pel nou any

Intentarem que per al 2020...

Hem de començar a pensar com a ciutat. Ja no som un poble on manen els quatre de sempre i la resta viu paral·lel a l’oligarquia local i comarcal. Hi ha polítics que fa anys que estan amortitzats i ja es mereixen un recanvi

  • Miquel Casellas |
  • 22-12-2019
Parc comercial

La ciutat viva

Si de veritat es creu que "el comerç dona vida" a la ciutat, com en dona mantenir locals culturals i d’esbarjo, és necessari que hi hagi una relació correcte entre el que es paga pel lloguer i el que el comerciant pot fer de caixa

  • Bienve Moya |
  • 19-03-2019
Promoció turística

Potser no necessitem aeroports

La nostra comarca necessita una coordinació entre els diferents municipis. Una fita molt difícil d’aconseguir sobre el paper perquè en el fons no som ni capaços de coordinar un cap de setmana de carnavals

  • Miquel Casellas |
  • 16-12-2018
Eva Serramià. Eix
Territori

El Futur del Baix Penedès

Quan tenim projectes com el de IDIADA hem de procurar no pensar localment, i hem de ser capaços de pensar en el conjunt de la comarca, doncs les implicacions d’un projecte com aquest sobrepassen els límits municipals

  • Eva Serramià |
  • 11-12-2018
Projectes de recuperació econòmica

Passat i futur, però qui s’atreveix amb el present?

No cal dissenyar plans de futur per aquí vint anys. Hem de treballar el dia a dia ajudant a les empreses i comerços de la zona a aguantar i a què puguin ampliar el seu negoci i donar feina perquè la gent no hagi de marxar fora

  • Miquel Casellas |
  • 14-06-2017
Imatge de la campanya de la 'Gamba de Vilanova'. Ajt. Vilanova
Promoció

Èxit i futur de la promoció econòmica a Vilanova i la Geltrú

Tots recordem la burla i broma que es va crear al voltant de la gamba de Vilanova, vam riure molt, però aquest és el millor exemple d’imaginació i de creure i aconseguir posar d’acord molta gent per portar a terme una iniciativa

  • Aleix Ruiz Ferrando |
  • 06-06-2017

SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local