
-
Cartes a la direcció
-
Santi Soler i Vives
- El Pla del Penedès
- 22-06-2025 08:27
És necessari que es doni suport a aquell que té la iniciativa de demanar al incívic la correcció de la seva mala conducta
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
En les converses diàries hi trobo aquests dos temes com a recurrents i preocupants. Corregir l'incivisme és tasca educativa de les famílies i formativa dels docents. Porta temps, però podem avançar els efectes si la ciutadania juntament amb les autoritats fem aliança en comú per no tolerar-lo i convidem a corregir la conducta. És necessari que es doni suport a aquell que té la iniciativa de demanar al incívic la correcció de la seva mala conducta. L'autoritat hi ha d'ajudar activament.
Per aconseguir millor quota de seguretat cal una tasca més laboriosa. Per vivències anteriors confio molt en la tasca dels Mossos, que aconsegueixen portar força delinqüents al jutjat. Els jutges interpreten i apliquen la llei i, sovint, veiem que el delinqüent queda lliure i es fa reincident. És la llei que és laxa, almenys amb el delicte lleu, i crea malestar entre la ciutadania. Cal que els partits polítics en seu parlamentària enforteixin la llei i les sancions, segurament trobant-ne d'altres."
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!