
-
Cartes a la direcció
-
Fem Pobla - Acord Municipal
- La Pobla de Claramunt
- 02-10-2025 17:45
Eix
Les dues operacions es financen amb el romanent líquid de tresoreria, és a dir, partides pressupostades en anys anteriors que no es van arribar a executar
El Ple extraordinari de la Pobla de Claramunt va aprovar aquest dimecres dues modificacions pressupostàries per un import conjunt d’1.420.295 €: un suplement de crèdit de 747.795 € i un crèdit extraordinari de 672.500 €. Les dues operacions es financen amb el romanent líquid de tresoreria, és a dir, partides pressupostades en anys anteriors que no es van arribar a executar.
Des de l’oposició, Fem Pobla va criticar que aquestes decisions responen a la manca de planificació del govern i a la seva incapacitat per executar els pressupostos aprovats. “El mateix govern aprova projectes que després deixa al calaix, i ara, a tres mesos de tancar l’any, corre per gastar aquests diners com si fossin inversions noves. Això no és governar, és improvisar”, va assenyalar el portaveu, Abel Martos Rozas.
Els informes d’Intervenció incorporats a l’expedient remarquen que, amb les modificacions aprovades, el pressupost presenta una necessitat de finançament inicial de -2.374.665,85 €. Tot i això, s’hi afegeix que l’estabilitat pressupostària es considera complerta perquè es dona per fet que l’Ajuntament no executarà prop del 40% del pressupost aprovat, tal com ha passat en els darrers tres exercicis: un 40,2% el 2022, un 43,4% el 2023 i un 45,6% el 2024.
Martos va remarcar que aquesta és una pràctica recurrent: “Dit clar i català: si l’Ajuntament gastés tot el que aprova, avui estaríem en dèficit i incomplint l’estabilitat. Els números només quadren perquè gairebé la meitat del pressupost no es fa realitat”.
A més, l’oposició va recordar que aquest any l’Ajuntament no ha aprovat pressupost 2025 i continua funcionant amb el pressupost prorrogat del 2024.
Fem Pobla va optar per l’abstenció en la votació, amb un posicionament crític: “No bloquejarem actuacions que poden ser necessàries, però tampoc avalarem una manera de fer que malgasta temps i oportunitats. Governar vol dir planificar, executar i retre comptes”, va concloure Martos.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!