OPINIÓ

Les mocions de la CUP al ple de març

Imatge d'arxiu

Imatge d'arxiu

La CUP presenta tres mocions al ple d’aquest divendres 30 de març. També signa una moció conjuntament amb el PSC i ICV referent a l’Escola Pasífae, en la qual es demana al Departament d’Ensenyament que aporti les dades sobre les previsions de la població escolar a Vilanova en els propers anys, que han justificat la proposta de tancament de l’escola Pasífae, i s’obri un procés de discussió i reflexió sobre l’oferta escolar a la ciutat, tot contrastant aquestes dades amb les de l’Ajuntament. La moció vol ser també una mostra de suport al “Manifest en contra del tancament d’una escola pública a Vilanova i la Geltrú i en favor d’una escola pública de qualitat” que ha elaborat l’escola Sant Jordi. Tot això ha de servir per demanar al Departament que replantegi el tancament de la Pasífae i que escolti i debati alternatives amb les comunitats educatives afectades, sense jugar amb la pressió de la immediatesa i la urgència del procés de preinscripció, i admetent que durant el període de preinscripcions actualment obert sigui possible matricular-se a l’escola Pasífae.

Pel que fa a la moció sobre el català a l’escola, presentada per la Comissió Promotora “Defensem l’escola en Català”, davant els constants atacs i pel desig que el català continuï sent la llengua vehicular a les escoles del Principat, la CUP votarà a favor que l’Ajuntament s’adhereixi a la proposició de Llei “Defensem l’Escola en Català” per establir el català com a única llengua vehicular i d’aprenentatge del sistema educatiu a Catalunya en tots els nivells, etapes i modalitats. La moció demana, també, que l’Ajuntament de Vilanova col·labori en la recollida de signatures de suport a aquesta proposició de llei.


Insubmissió fiscal de l’Ajuntament a l’Estat espanyol

Aquesta moció insta la Generalitat i l'Agència Tributària de Catalunya a establir un protocol d'actuació que permeti a l’Ajuntament realitzar els pagaments de l’IRPF i també, en cas d'haver-n'hi, els corresponents a l'IVA, a l'Agència Tributària de Catalunya en comptes d'efectuar-los a l'Agència Tributària Espanyola com s'han realitzat fins ara.



Recuperar i gestionar els aliments en bon estat que els supermercats llencen als contenidors

L’objectiu de la moció és demanar als responsables dels supermercats i hipermercats de la ciutat que donin els aliments descartats per a la venda -i aptes per al consum- als Serveis Socials, en comptes de llençar-los. A partir d’aquí, garantir un repartiment eficient i just evitant les problemàtiques que es produeixen.



Per a la creació d’un Consell de Cultura

La proposta de la CUP pretén que s’iniciïn les accions i procediments necessaris per crear un consell independent i estable amb entitats, polítics i agents representatius de la cultura, que analitzi l’estat de la cultura a la ciutat i planifiqui l’estratègia a seguir en els propers anys, fent que la cultura no sols depengui dels canvis al capdavant de la regidoria cada quatre anys.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local