-
Tribuna
-
PP Vilanova
- 25-07-2012 20:30
El PP ha fet pública la proposta que presentarà al Ple, posant a debat en la revisió de Pla General d’Ordenació Urbana Municipal, contemplar la creació d’un espai destinat per a l’oci nocturn
Avui en roda de premsa s’ha fet pública la proposta que el Grup Municipal Popular portarà a Ple el proper dilluns. Segons Álvarez, “des de fa anys, a Vilanova i la Geltrú existeix una opinió generalitzada per part dels joves, i dels no tan joves, referent al dèficit de locals destinats a l'oci nocturn”.
Aquesta opinió està sustentada en les xifres demogràfiques i estadístiques en quant a locals en funcionament destinats al sector, i tots tenim coneixement de la quantitat de joves que decideixen sortir de la ciutat les nits dels caps de setmana, amb el perill que això comporta.
D'altra banda, cal destacar que aquest tipus d'establiments representen una bona oportunitat per impulsar la creació de llocs de treball, tan necessaris en l'actual situació. No en va, cal recordar que l'atur juvenil és del 49%, i aquest tipus d'activitats solen oferir treball a aquest segment de la població, els joves.
Una tercera raó, no menys important que les dues anteriorment exposades, és els ja coneguts problemes de convivència que es produeixen per la instal•lació de locals destinats a l'oci nocturn a les zones cèntriques del casc urbà, a causa dels sorolls i molèsties difícilment evitables.
El passat mes de Gener, el Ple Municipal de Vilanova i la Geltrú va acordar iniciar els treballs per a la revisió del Pla General d'Ordenació Urbana Municipal.
Des del Grup Municipal del Partit Popular, estem convençuts que aquesta és una ocasió definitiva per resoldre la històrica problemàtica de l'oci nocturn en quant a la seva ubicació estratègica, en existir la possibilitat d'afavorir la creació d'un espai específic en una zona adequada que eviti molèsties al veïnatge, afavoreixi la creació d'activitat econòmica i llocs de treball en aquest sector, faci possible que els joves decideixin no sortir de Vilanova i la Geltrú les nits dels caps de setmana i temporada estival, i en definitiva faci de Vilanova una ciutat mes atractiva.
Es per aquest motius, que el Partit Popular proposa, instà al Govern Municipal a contemplar en la futura revisió del Pla General d’Ordenació Urbana, la creació d’un espai destinant a l’ús corresponent per a la creació d’establiments d’oci nocturn, per la seva posterior promoció.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!