
-
Tribuna
-
Robert Cavaller
- Sitges
- 20-01-2013 21:36
La Draga davant del port
Passat l’estiu, fa l’efecte que la regidoria de Medi Ambient i de Platges de Sitges hagi marxat de vacances.
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Com si posar quatre desfibril.ladors adesiara fos la culminació d’una feina espectacular en mig de la crisi que patim. Sr. Garrigó: la gent de Sitges tenim un problema a les nostres costes i jo vull saber qui permet que el Sr. Florentino Pérez destrossi el fons marí de davant de casa meva.
Segons els propietaris d’embarcacions de Port Ginesta, a prop de la dàrsena, encara roman un forat d’un kilòmetre de llarg, per 200mts d’ample i 3mts de fondària, ben a prop de la zona de bany. Arran de l’extracció de sorra feta fa dos anys per la draga de la empresa Davo, S.A. (Dragados i Grup ACS) a Les Botigues de Sitges, el impacte medi ambiental fou brutal, atès que va destruir en mesos un ecosistema format fa milers d’anys. Doncs bé, ara el saqueig s’ha reprès i un vaixell-draga ja torna a arrasar el fons marí de casa nostra.
Recapitulem: Com a conseqüència de les obres d’ampliació del Port de Barcelona, el Delta del Llobregat i les seves arenes van perdre consistència, fet que va provocar una preocupant desaparició de les platges del Prat. Per compensar el greuge, Port de Barcelona va prometre sorra pel Baix Llobregat, concretament, la sorra de la comarca del Garraf. A Sitges però, tothom sabem de les nostres mancances, de la desprotecció endèmica del nostre litoral que podria provocar la deformació de les platges en qualsevol moment, amb resultats terribles per al turisme: per què aleshores no portem part d’aquesta sorra de Les Botigues cap a Terramar? O, directament, per què no deixem de malbaratar recursos inútilment?
Anem a pams: A banda del desastre medi ambiental que la draga suposa contra les espècies autòctones que tenim a la Mediterrània, m’indigna que es malbaratin diners a dojo: portar sorra al Prat és inútil atès que cada any un temporal se l’endurà onsevulla, i sempre caldrà reposar-ne més. Un pou sense fons que Sitges pateix i que algú a Madrid sembla que n’està treien força rèdits. Quin grau d’irresponsabilitat hem d’acceptar tots plegats perquè es permetin aquestes bestieses? Els més de 800.000,00€ que val l’extracció, vinguin del sector privat o del públic, fora bo dedicar-los a ajuts concrets, o a regenerar segons quines zones costaneres, en comptes de menystenir part del nostre patrimoni marí. Si encara la regidoria de Medi Ambient gosa escudar-se en informes mediambientals favorables de tècnics de l’Ajuntament, de la Direcció General de Pesca o de qui sigui; i si és cert que hi ha una acumulació de sorra al Port Ginesta que cal enretirar (únic argument -prou dubtós- que justificaria el drenatge): per què no portem també sorra a les platges sitgetanes? Qui ens ho impedeix?
Allò que més costa d’entendre però, és saber qui permet un disbarat d’aquestes magnituds. Qui se’n beneficia directament de bellugar sorra d’aquí cap allà? M’agradaria que el Sr. Regidor, el Consell Comarcal del Garraf o àdhuc l’Alcalde em fessin cinc cèntims de perquè una draga malmet la costa de Les Botigues de Sitges per endur-se sorra al Baix Llobregat amb el beneplàcit o, fins i tot, la complicitat del consistori. M’agradaria també que aquest tipus de dispendi fos cosa del passat i no pas de la nova Catalunya que entre tots estem bastint.
Robert Cavaller i Delsing
Executiva Comarcal Solidaritat Catalana per la Independència - Garraf
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!