
-
Cartes a la direcció
-
La Ruda Antipatriarcal
- El Vendrell
- 12-02-2014 09:04
La Ruda. Cartell de la Ruda
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Durant aquest mes de febrer, diversos col·lectius feministes dels Països Catalans estan duent a terme diferents actes i accions en defensa de l’avortament i el dret al propi cos. S’han fet actes i manifestacions, exposicions, xerrades i performance arreu, i cada col·lectiu ha començat una campanya concreta al seu territori.
Des de La Ruda, col·lectiu feminista del Penedès, hem considerat necessari començar aquesta campanya assenyalant els principals culpables de la contrareforma de l’avortament, els representants del Partit Popular, amb la qual cosa hem dissenyat un cartell, amb un joc de paraules en relació amb el tema de l’avortament, que denuncia que aquestes persones treballen contra els drets de les dones. El cartell ha estat penjat a les diferents xarxes socials i encartellat als diferents pobles del Penedès (Alt i Baix Penedès).
Sabem que als representants del PP no els ha agradat aquesta denúncia pública, i es defensen dient que ells simplement segueixen directrius del partit, però que no són els responsables d’aquesta contrareforma. Nosaltres creiem que són igual de culpables que el Ministre Gallardón, i entenem que si no s’hi oposen ni posicionen públicament, estan donant el seu suport a la nova llei que ataca directament al dret a decidir sobre el propi cos a les dones. De fet, la hipocresia i el cinisme que es desprenen d'acceptar perfectament atemptats contra la vida de les dones és evident, i representa una mostra més de com el patriarcat, com a expressió del sistema del capital, talla les ales a la societat.
També ens hem assabentat que alguns dels representants del PP de la comarca s’han dirigit al Ministre d’Interior espanyol, Jorge Fernández Díaz, per a denunciar el nostre cartell. I aquest ha ordenat a la Guàrdia Civil que es fessin fotografies als llocs on ha estat encartellat.
Entenem que un cop més el Govern espanyol i els seus cossos repressius intenten silenciar la veu d’aquelles que ens alcem i rebutgem les seves lleis capitalistes i patriarcals i que condemnen a la dona a ser un mer objecte sense poder de decisió.
Volem deixar clar que passi el passi des de La Ruda seguirem lluitant pel nostre dret a decidir i no ens aturarem davant l’ofensiva patriarcal que rebem directament o des dels atacs diaris i dirigits pel sistema. I, sens dubte, la solidaritat feminista, sense por, es farà visible.
Seguirem protestant, seguirem desobeint, seguirem avortant!
Aturem la contrareforma!
El meu cos, la meva decisió, la nostra resposta!
No ens obligareu a parir!
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!