Dret a morir dignament

El Tribunal Europeu de Drets Humans rebutja aturar cautelarment l'eutanàsia de la jove del Garraf com havia demanat el pare

Advocats Cristians diu que seguirà batallant als tribunals

El Tribunal Europeu de Drets Humans (TEDH) ha denegat la paralització cautelar de l'eutanàsia a la jove del Garraf que des de l'estiu del 2024 l'espera tot i l'oposició del seu pare. Segons ha avançat la Cadena SER i ha confirmat Advocats Cristians, que s'oposen a l'eutanàsia, el TEDH no ha entrat en el fons de l'assumpte però ha denegat les mesures cautelars que demanava el pare de la Noelia. El Tribunal Suprem i el Constitucional ja van avalar el procediment administratiu que ha de permetre la mort assistida de la noia, que té greus patologies físiques i psíquiques.

En un comunicat, Advocats Cristians diu que la mesura que demanaven és molt excepcional, ja que només s'aplica en el 0,4% dels casos, i que el tribunal no ha entrat en el fons de l'assumpte, que, segons ells, continua pendent de resolució a Estrasburg. Advocats Cristians recorda a més que, al marge del procediment europeu, segueixen oberts dos procediments penals a l'Estat espanyol. El primer es dirigeix ​​contra els membres de l'anomenada dupla que va elaborar la valoració favorable a l'eutanàsia de Noelia, per presumptes delictes de falsedat en document públic i prevaricació. Segons la querella, tots dos haurien reconegut en seu judicial que van simular un desacord inexistent per elevar l'assumpte al ple de la Comissió de Garantia i Avaluació, alterant així la via legalment prevista i blindant administrativament l'autorització.

El segon procediment penal es dirigeix ​​contra diversos membres de la Comissió de Garantia i Avaluació de Catalunya i contra l'exconseller de Salut Josep Maria Argimon per un presumpte delicte de prevaricació. La querella sosté que part dels integrants de la Comissió presentaven vincles incompatibles amb la imparcialitat exigible, en estar relacionats amb entitats activistes proeutanàsia o amb organismes interessats en l'obtenció d'òrgans, cosa que posaria en dubte l'objectivitat de l'òrgan cridat precisament a garantir la legalitat del procediment. A més, Advocats Cristians recorda que en un d'aquests procediments s'han sol·licitat mesures cautelars de suspensió de l'eutanàsia sobre les quals encara no s'ha pronunciat l'òrgan judicial competent.

La Fundació recorda a més que el TEDH ja va condemnar Bèlgica en un cas, en apreciar una vulneració de l'article 2 del Conveni en un procediment d'eutanàsia per manca de garanties suficients i per manca d'independència de l'òrgan de control. Per això, Advocats Cristians insisteix que el cas de Noelia està lluny d'haver acabat i que qualsevol decisió irreversible adoptada ara podria tenir conseqüències jurídiques molt greus per a l'administració espanyola i per als que han intervingut en el procediment.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local