Gent gran

Les residències acosten les xarxes socials a la gent gran en temps de confinament

Vídeotrucades amb la família i missatges gravats que es viralitzen a les xarxes socials. Les residències del territori lluiten contra el coronavirus, però també contra la soledat dels avis i àvies

Les residències acosten les xarxes socials a la gent gran en temps de confinament . Casa d'Empara de Vilanova

Les residències acosten les xarxes socials a la gent gran en temps de confinament . Casa d'Empara de Vilanova

El col·lectiu de la gent gran és un dels grups de risc que pitjor està vivint aquesta pandèmia. El confinament és l'única recepta eficient per evitar la infecció del coronavirus i des de les residències, un dels punts calents d'aquest crisi, l'aïllament s'està compensant amb fórmules diferents per mantenir els residents actius i en contacte amb les famílies.

El confinament ha fet que moltes residències de gent gran del territori acostin les noves tecnologies i les xarxes socials als avis i àvies. No tots els centres poden fer-ho, l'emergència sanitària és el primer, però les que tenen una situació menys tensa han trobat la fórmula perfecta per mantenir els residents en actiu i en contacte amb el món exterior, ara que ja no poden rebre visites. I les famílies ho agraeixen i els vídeos que publiquen a les xarxes socials es viralitzen ràpidament. Per a molts d'ells, com destaquen les famílies, aquest és el primer contacte amb les noves tecnologies: poden veure i parlar els seus familiars i també enviar missatge de tranquil·litat i d'agraïment a la ciutadania per les donacions que van rebent a diari.

Un exemple és la Casa d'Empara de Vilanova i la Geltrú, que ja ha publicat diversos vídeos gravats amb els residents, per tal que les famílies els vegin, però també per enviar missatges a la ciutat per reforçar el confinament. Els avis i àvies, que són els protagonistes dels vídeos, també han rebut en els darrers dies cartes d'ànims dels seus veïns, els alumnes del l'escola El Cim.

La  Residència Mare Ràfols de Vilafranca del Penedès també manté la relació amb les famílies per telèfon per parlar amb la resident, videoconferències per WhatsApp i Skype entre residents i les families, envien comunicats setmanals a les famílies amb la actualitat de la residència, i sovint també envien fotografies i videos a cada familia de la seva resident.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local