Vilafranca, ‘Ciutat 30’: Salut, seguretat i sostenibilitat

Ciutat 30 combina, doncs, el desig de fer ciutats i viles més segures i saludables amb la necessitat d'avançar cap a una mobilitat sostenible en el sentit d'aturar l'emergència climàtica
Ciutat 30 combina, doncs, el desig de fer ciutats i viles més segures i saludables amb la necessitat d'avançar cap a una mobilitat sostenible en el sentit d'aturar l'emergència climàtica
Una Vegueria del Penedès moderna, una Vegueria del Penedès on el tren sigui l’element motor. Una Vegueria que pugui treure fruit de les infraestructures que hi passen
Pensem que un mes i mig no és temps suficient per poder avaluar el servei, i creiem que aquest sistema hauria d’estar a prova durant tot el 2021 per tal de veure com funciona al municipi
La formació política impulsarà mocions als ajuntaments de la comarca
L’Ajuntament tot i adherir-se a la campanya, no ha fet cap activitat concreta i ni tan sols ho ha mencionat a la seva web ni a les xarxes socials, fet que demostra quina és el valor que té la mobilitat per part del govern municipal
Un dels elements claus pel desenvolupament dels territoris en aquesta societat del segle XXI, sense cap mena de dubte és garantir un bon sistema públic de la mobilitat a través d’un transport públic eficient i eficaç
L'èxit d'aquests i la manca d'ampliació de freqüències (Colau no vol tants busos) posa en perill als usuaris/es del servei
Com a proposta per millorar la vida dels habitants d’aquesta àrea ens sembla perfecte, i molt adient. Però hem de lamentar que s’ha fet pensant exclusivament en Barcelona, i renunciant a tenir una visió global del que és Barcelona i el seu funcionament diari
Davant les obres del corredor Mediterrani que suposaran una reducció del Servei a un tren per hora a través de la línia de Rodalies R4, que uneix la nostra ciutat amb el cinturó industrial de Barcelona, demanem a l’ajuntament de Vendrell que treballi per millorar les connexions
Com a secretari de mobilitat de la secció local d’Esquerra Republicana del Vendrell, vull escriure aquest article d’opinió per deixar les meves impressions sobre el dur revés que ha rebut el transport urbà del nostre municipi
Sembla que quaranta anys d’ajuntaments democràtics i d’aprofundiment en el coneixement de models de polítiques públiques en societats plurals i diverses no han servit gaire, a casa nostra, per avançar ni en transparència, ni en rendiment de comptes, ni en models d’avaluació
En aquest gran experiment social que ha estat el confinament, la majoria d’aquestes persones que es desplaçaven diàriament a Barcelona s’han vist forçades a teletreballar. Perdó! obro parèntesi: de moment “treballen des de casa” ja que el que s’ha instaurat és una solució d’emergència
Es diu que legislar en calent no és bo: es té la mirada massa curta. Possiblement calguin mesures immediates, que s’han d’implementar, com treure espai de les calçades per a una mobilitat més tranquil·la de les persones, però veiem també que se’n treu, per posar més terrasses dels bars
Les mesures per garantir prou espai als carrers per poder-hi caminar mantenint la distància social de seguretat són imprescindibles, però al voltant del 70% de l’espai està destinat als cotxes, sigui en circulació o aparcats.
Aquest passat dimarts la comissió de territori del Parlament de Catalunya hi ha donat llum verda
Recuperar-la per a passatgers seria una bona noticia per la gent de Reus i voltants, però segurament sigui una gran proposta per cohesionar la regió de la Catalunya Sud, millorar la mobilitat entre el Penedès i el Camp de Tarragona sempre és una bona notícia
Els problemes de mobilitat debiliten la competitivitat de les empreses del territori i per aquest motiu han acordat enfortir el posicionament de l’entitat i esdevenir un agent actiu en la reivindicació de millores a les administracions competents
Guardem-nos de sortir de la porta de casa sense mirar, pot passar algun fitipaldi sobre dues rodes i pot arrossegar-te
En el termini de dos anys les persones que vulguin accedir al tren a l’Estació del Vendrell o de Sant Vicenç de Calders hauran de passar per un torn d’accés. No com ara que no hi ha cap impediment per pujar al tren
Pel futur del Penedès i pel futur de la Vegueria Penedès cal fer un salt qualitatiu i quantitatiu en termes de polítiques de la mobilitat; preferentment en les relacionades amb la mobilitat interna i en transport públic, però també en mobilitat privada
El futur pla de mobilitat també ha de posar l'accent en oposar-se al desdoblament de la N-340
Alguna autoritat de la Vegueria Penedès ha treballat un Pla de conjunt per revitalitzar l'economia en el marc dels grans programes europeus?