
L'Oficina d'Informació al Consumidor de Vilanova ha gestionat en un any 1500 consultes i reclamacions
Amb un índex de resolució positiva del 97%, l'OMIC manté i reforça el servei a la ciutadania
- Redacció |
- 16-03-2023
Amb un índex de resolució positiva del 97%, l'OMIC manté i reforça el servei a la ciutadania
Demana als abonats que van quedar sense subministrament que es dirigeixin a l'OMIC
La mediació és voluntària per ambdues parts, confidencial i neutral
L’any 2021 s'ha resolt satisfactòriament el 98% de les reclamacions que s'han rebut
La cadena de clíniques dentals ha presentat aquesta setmana un concurs de creditors i l'OMIC recomana a les persones afectades es dirigeixin a la clínica de Vilafranca el més aviat possible mentre romangui oberta
Durant el 2019 l'Oficina ha assolit la xifra de 196.502,42€ per a aquest concepte, com a rescabalament obtingut per a les persones afectades
La iniciativa té com a objectiu ajudar a les famílies a minimitzar les despeses de la llar i, alhora, reduir l’impacte del consum energètic sobre el medi ambient
L’oficina municipal del consumidor ofereix assessorament als afectats pel temporal
En realitat es tracta de convèncer l’usuari perquè formalitzi un nou contracte, amb la qual cosa, si s’accepta, es produeix un canvi de companyia comercialitzadora, sense que de vegades l’usuari en sigui del tot conscient
Les principals reclamacions van ser pels serveis de telefonia mòbil i fixa, les companyies d'electricitat i les entitats bancàries
L'OMIC recomana a les famílies desconfiar de les visites inesperades d'empreses que vénen al domicili per realitzar la revisió, si no heu sol·licitat el seu servei expressament
Es tracta d'una acció purament informativa que no generarà sancions
Juan Luis Ruíz: 'és un dels serveis més ben valorats de l'Ajuntament pels diferents usuaris'
L'OMIC ha obert un canal de comunicació entre els advocats de l’establiment, l'Agència Catalana del Consum i els afectats, que podrien arribar a la vintena
L'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor acull aquest servei fins finals de desembre
El Servei d'Atenció a l'Empresa, l'oficina destinada a atendre específicament el teixit empresarial, ocuparà les antigues dependències de l'OMIC
El servei es durà a terme tots els dimarts al matí i només s’haurà de demanar cita prèvia
Les incidències més habituals estan relacionades amb cadenes que anuncien preus molt baixos i descomptes que acaben sent pressupostos inflats que inclouen serveis no sol·licitats pels pacients
S'ha tramitat 260 expedients, s'han fet 1.488 actuacions, entre consultes i reclamacions, i més de 300 intervencions per assessorament i derivacions
L'OMIC informa que els afectats poden presentar reclamació per demanar compensacions
Els comercials concerten les visites per telèfon, ofereixen regals als usuaris i els hi acaben venen productes per terminis a través d'una operació financera
L'OMIC alerta que els comercials passen pels domicilis i utilitzen mètodes enganyosos de captació de clients, poc respectuosos amb els drets de les persones consumidores
Segons denuncien, els comercials demanen que els mostrin les factures de llum o gas, i en realitat estan formalitzant un nou contracte
Segons denuncien els usuaris, els comercials exigeixen que els mostrin les factures de llum o gas al·legant que és per realitzar el canvi de comptadors obligatori
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.
Subscriu-te ara! Al periodisme local