Parcs solars

Proposem limitar el decret llei que facilita la implantació de parcs solars a Catalunya per protegir l’espai agrari

Plaques fotovoltaiques davant d'aerogeneradors . ACN / Anna Ferràs

Plaques fotovoltaiques davant d'aerogeneradors . ACN / Anna Ferràs

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Unió de Pagesos ha demanat als grups parlamentaris que posin límits al decret llei que ha de facilitar la implantació de plantes solars fovoltaiques en sòl agrari a Catalunya. En aquest sentit, el sindicat només pot acceptar la convalidació del decret llei per part del Parlament de Catalunya si aquest acorda que es tramiti el text com a projecte de llei, de tal manera que s’hi puguin presentar i incorporar esmenes per limitar la compatibilitat en l’emplaçament de parcs solars fotovoltaics de fins a 5 MW en terrenys d’alta capacitat agrícola.
 
El sindicat destaca que el Decret llei 12/2025, de 3 de juny, preveu facilitar els mecanismes per a la instal·lació de parcs solars fotovoltaics sobre sòl agrari i inclou, també, nous supòsits que permeten admetre a tràmit projectes en terrenys d’alta capacitat agrològica.
 
D'aquesta manera, Unió de Pagesos defensa que cal prioritzar la implantació de les plantes fotovoltaiques en terrenys ja artificialitats o degradats. Amb aquest objectiu, cal que el Govern de la Generalitat desqualifiqui com a urbanitzables les previsions de sòl industrial i urbà no desenvolupats i deixar-los, junt als terrenys adjacents als polígons industrials i zones urbanes desenvolupades, com a terrenys aptes, fins a un màxim de 8 hectàrees per municipi, per a la implantació d’energies renovables exclusivament per part de comunitats d’energies renovables.
 
Així mateix, per assolir el model que defensa Unió de Pagesos, que persegueix també preservar la continuïtat i viabilitat de la pagesia professional, es defensa que es permeti la diversificació de les activitats agràries d’acord amb la Llei 19/1995 de modernització de les explotacions agràries, als professionals agraris, fins a un màxim de 8 hectàrees per municipi.
 
Per aquest motiu, l'organització agrària considera que cal limitar la compatibilitat en l’emplaçament de parcs solars fotovoltaics de fins a 5 MW en terrenys d’alta capacitat agrològica, només en els supòsits que es tracti de terrenys adjacents als polígons industrials i zones urbanes desenvolupades per la implantació d’energies renovables per part de comunitats d’energies renovables o per permetre la diversificació de les activitats agràries a la pagesia professional.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local