
-
Obituari
-
Minyons de l'Arboç
- L'Arboç
- 09-03-2021 09:09
Mor el veterà casteller dels Minyons de l'Arboç Joaquim Sans. Minyons de l'Arboç
Els Minyons de l'Arboç lamentem comunicar-vos la pèrdua, aquest passat 8 de març, d'un dels nostres membres més entranyables, el Joaquim Sans i Sans, El Quimet per a nosaltres.
No era el membre més veterà però sí que el sentíem com l'avi dels Minyons. Es feia estimar amb un caràcter peculiar, sorneguer i divertit alhora. Sempre fidel a la colla i entusiasta del món casteller no li feia mai mandra venir a assajos i actuacions, se sentia peça fonamental encara que només fos pels seus crits d'ànim durant les actuacions i pels seus acudits en els moments més distesos.
Abans dels Minyons havia anat amb la Muixerra de Valls. Va ser als Minyons des de la seva fundació l'any 1958 i casteller "tot-terreny" (havia fet alguna vegada de baix i ocasionalment havia pujat al tronc) durant molts anys. Es va apuntar decidit a les dues represes de l'activitat castellera (1993 i 2002) fent sempre costat a la colla. Per a ell venir a les actuacions era tota una festa.
Nascut a l'Arboç el juny del 1935 la seva vida ha transcorregut sempre al voltant de la nostra vila, estant sempre vinculat al teixit associatiu i atent a les expressions culturals populars que sempre l'havien entusiasmat. Els darrers anys s'havia fet estimar molt pel seu caràcter amè i proper.
Et trobarem molt a faltar, Quimet. El teu record ens ajudarà a tirar endavant. Com tu sempre deies: "Vinga, va!!!"
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!