Ja ens segueixes? Afegeix Eix Diari com a mitjà preferit a Google i no perdre't les nostres notícies
-
Pensaments
-
Jaume Torras Roca
- Sitges
- 19-07-2026 18:53
Aurora Carbonell reestructura el govern minoritari de Sitges després de la sortida de Verds ECP. Eix
Per a la sra. alcaldessa, qui és la responsable que no hi hagi canvi a l’alcaldia d’acord amb el pacte del 23?
Tot sembla indicar, que la principal estratègia de l’actual alcaldessa de Sitges, són les pilotes fora. L’alçada d’un o una dirigent, es pot mesurar per la capacitat de prendre decisions i acceptar responsabilitats, per lo bo o per lo dolent, però sempre amb el convenciment que el be i l’interès públic van per endavant.
Només cal ser conscients de la realitat de l’Ajuntament de Sitges, per veure que tot són pilotes fora. Les ordenances fiscals, han estat prorrogades, amb la problemàtica de la taxa de la brossa pel mig, per la nul·la negociació real d’un govern en minoria amb la oposició, agreujant la problemàtica de la brossa, no hem d’oblidar que Europa obliga a que el servei sigui pagat íntegrament amb la taxa i per això, en el seu moment, va recomanar uns terminis per anar actualitzant la taxa; el govern municipal, no ho ha fet, resultat, increment brutal d’una tacada i la oposició no ho accepta, qui és el responsable? Qui no fa la feina o qui no accepta la feina mal feta?
El govern municipal ha tingut que prorrogar pressupostos, tant per la seva incapacitat de negociar res, com pels incompliments dels compromisos que va adoptar per aprovar els anteriors. Però l’alcaldessa es va atrevir a dir que tota la responsabilitat era dels grups de la oposició, que ella sempre ho fa tot be, si és que fa alguna cosa més enllà de vídeos i declaracions buides. Cal dir, que els pressupostos que volien aprovar, eren uns pressupostos mal fets i preveien un dèficit inicial de més de quatre milions. No és un problema de manca de recursos, és un problema de pèssima gestió.
Ja fa quasi tres anys, que Sitges no té contracte de neteja i recollida i tractament de residus. Per segon cop, aquest govern no fa la feina en aquest tema que tant afecta als vilatans. Però el pitjor, deien que anaven amb retard perquè el nou contracte seria una gran revolució, tanta revolució que la oposició va provocar un ple extraordinari per tal que fos replantejat per ser dolent i antiquat. El ple va aprovar aturar i replantejar el concurs i la sra. alcaldessa va fer el que millor sap fer, res, incomplint l’acord de Ple.
I suma que segueix. Desprès de deu anys de contracte i dos de pròrroga, el govern municipal no ha presentat el nou concurs pel servei del bus urbà. En aquests moments, la empresa fa el servei sense contracte, com ho fa el de la brossa. Ja fa mesos d’aquesta situació i es torna a sentir el mateix, el nou contracte serà revolucionari. Han tingut tot el temps del món per fer el nou concurs, però sembla que això de fer la feina al dia no els hi preocupa gaire. Ser eficients no és una virtut d’aquest govern municipal.
I suma que segueix. Per segon cop, el Tribunal de contractació de la Generalitat, tira enrere el concurs pel SAD, servei d’assistència domiciliaria. Un cop més, el servei es dona atès que és un servei essencial, però sense contracte. El regidor responsable acaba de deixar el govern atès que no han aconseguit els vots per fer la sra. Gasulla alcaldessa, no pas pel tema del SAD.
I que han fet per preservar i millorar el nostre litoral? Res, foto entrant al Ministerio i poc més. Fa més de vint anys que les propostes pel nostre litoral són a mans del Ministerio, però cal que el govern municipal ho defensi i no ho ha fet. Ara tenim dos edificis que són part de la història moderna de Sitges, tancats i sembla que ocupats. I continuem sense cap proposta real per estabilitzar la sorra de les platges, tot i que ja fa 20 anys que els esculls submergits semblen la millor alternativa.
I si parlem de piscines, parlem d’un despropòsit rere un altre, tot indicava que l’anterior regidor d’esports, havia sentenciat la piscina del Natació, motius no els coneixem i encara no sabem si els nous propietaris han pagat, misteriós. Responsabilitat del govern actual, cap ni una, herència rebuda, tot i que alguns d’ells, com la sra. alcaldessa, hi són al govern des de l’any 2015.
I ara tocava el canvi d’alcaldia, segons el pacte del 23, l’alcaldessa Carbonell havia de renunciar i tot el govern votava a qui els Comuns diguessin, donant per segur el suport de Guanyem com va fer el 23. Però la història ja la coneixem. L’alcaldessa fa fora del govern a Fets i ara fa uns mesos, Guanyem anuncia que no donarà suport al canvi i ho fa pels incompliments en els acords. Els Comuns es posen a negociar i el regidor de Fets diu que donarà compliment a l’acord, que la paraula donada s’ha de respectar, però els hi manca un vot, solució, negociar amb la regidora del Margalló, que presenta unes condicions, que la sr. alcaldessa no ha acceptat. La regidora del Margalló, que no va signar el pacte del 23, ho tenia clar, ho accepten les seves condicions o no hi ha vot. Però, hi tornem a les pilotes fora, per a la sra. alcaldessa, qui és la responsable que no hi hagi canvi a l’alcaldia d’acord amb el pacte del 23? La regidora del Margalló, que no va signar el pacte del 23.
La sra. Carbonell deu pensar que fer política és fer vídeos, per això té dos càrrecs de confiança que li costen a l’Ajuntament uns 100000€ per any, per cuidar la seva imatge, o fer discursets on no diu res i dia passa any empeny, això sí, sense contracte de brossa, de bus urbà, del SAD, sense ordenances fiscals i pressupost, sense projecte, tot ho fan tard i malament. Sitges no es mereix això.
Més informació
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!També pots escollir Eix Diari com a font preferida de Google i no perdre't les nostres notícies