OPINIÓ

Aliments aconsellats per l´esquena

VD. Fruites

VD. Fruites

Penseu que:

- Una mala dieta afavoreix el sobrepès: l ´esquena es carregarà més (implicarà més dolor) i apart serà més complicat controlar la higiene postural.
- Una nutrició no adecuada farà més fràgil el sistema immune i el cos tindrà menys recursos per lluitar contra el dolor d´esquena.
- Els aliments que he enumerat abans augmenten l´acidesa en el PH del cos afavorint els processos degeneratius i inflamatoris.

A nivell científic els beneficis d´alguns aliments per aconseguir uns efectes positius en l´esquena encara no són concluents, però no està de més seguir aquestes indicacions (millor sempre consultar amb un nutricionista).

L´únic que se sap segur és que segons un estudi científic la majoria de persones que pateixen dolor crònic d´esquena( a nivell lumbar) presenten un dèficit de vitamina D. És important la relació de vitamina D i mal d´esquena. Per això:

- Prendre el sol deu minuts diàriament per l´absorció de la vitamina D. També hi ha alguns aliments que porten vitamina D que ajudaran a la seva absorció com: l´oli de peixos grassos (el salmó i la tonyina), el fetge i el rovell de l´ou. Important per als països que no tenen molt de sol.

Acompanyat de:

- Manganès: ajuda en el creixement i metabolisme dels òssos. Es troba principalment a : l´arròs integral, cloïsses, quinoa, gerds, blat, bròcoli.

- Bromelina: ajuda al dolor i la rigidesa muscular. Es troba al bròquil i sobretot a la pinya.

- Calci: iogurt, bròcoli, pèsols, formatge fresc, el salmó, el Kéfir (millor el d´aigua per qui tingui intolerància a la lactosa) a més també té un alt contingut de bacteris que porten vitamines i minerals essencials com el calç i el magnesi. La gran majoria tenim intolerància a la llet, jo no la recomano com a font de calci.

- Coure: enforteix els ossos i es troba als llegums, el fetge, els cereals i la xocolata. El 30% de les dietes són pobres en coure.

Aconsello augmentar el consum de:

-Oli d´oliva.
-Alls: 2-3 càpsules diaries.
-Suc de llimona + sal
-Jengibre: Té propietas antiinflamatòries que aniran bé pels dolors crònics musculars.
-Verdures i fruites (millor madures) fresques i de diferents colors. Sempre comprar-la al mercat, hem de fugir dels grans supermercats amb codi de barres (aliments preenvasats).
-Cireres (sobretot pels casos d´artritis). Es recomana 300ml. al dia durant 8 dies per disminuir el dolor d´esquena.
-Síndria : per millorar el dolor muscular a causa de l´estrès
-Una fruita enumerada myroblan chebulic: per millorar el dolor lumbar baix.
-Proteïna vegetal com la soia (llet, etc), els fruits secs i la llavor de Ajonjolí.
-Aigua: ajuda a rehidratar els discs intervertebrals, lubrifica les articulacions i lligaments tot ajudant a prevenir lesions i a pensar en més claredat (sempre va bé per aprendre a gestionar l´estrès). Sucs de fruites naturals (evitar els envasats).
-Oblidar-se de fumar  perquè el que hidrato amb l´aigua ho deshidrato amb el tabac.
-Caminar 30´al dia per integrar millor l´alimentació.

Però sobretot hem de tenir en compte altres factors per tractar l´esquena d´una forma integral com ja sabeu: els consells posturals, gestionar l´estrès i els estiraments globals.

Per complementar la informació us deixo un vídeo que serveix per a tot tipus de patologies.


Agrair el vídeo a: Roberto Benitez. La música també és molt bonica

Pots rebre al teu correu electrònic tots els articles d'opinió amb el nostre butlletí diari de titulars o amb el nostre butlletí setmanal. Inscriu-t'hi de manera gratuïta ara!



Últims articles publicats


També et pot interessar

SEGUEIX-NOS

Si voleu rebre per e-mail les notícies de la setmana i la millor agenda cultural del cap setmana, apunteu-vos als nostres butlletins.

Butlletins gratuïts Subscriu-te ara!