Comença la construcció de l’escola Agnès de Sitges, en barracons des del 2005. Ajuntament de Sitges
ACN/ Gemma Sánchez |
Sitges
01-04-2019 18:27
Les obres per construir l’escola Agnès de Sitges, en barracons des del 2005, arrenquen aquesta setmana. La previsió de l’Ajuntament i el Departament d’Educació és que estiguin acabades la primavera de l’any vinent i que els infants abandonin els mòduls prefabricats el curs 2020-2021. El nou edifici s’ubicarà al barri de Quin Mar –ara l’escola és a Can Pei- i estarà preparat per a una línia educativa, des de P3 d’Educació Infantil fins a 6è de Primària, amb un aforament màxim de 225 alumnes. L’Ajuntament i la Generalitat han signat un conveni per cofinançar l’obra, de prop de 4 milions d’euros (MEUR): Sitges n’assumirà el 45%, mentre el Departament d’Educació es farà càrrec del 55% restant.
L’escola Agnès va començar la seva activitat l’any 2005 en mòduls prefabricats amb el compromís que la construcció de l’edifici arribaria a mitjà termini. La crisi econòmica, però, va encallar el projecte durant diversos anys i, posteriorment, hi va haver una davallada de la natalitat que tampoc va afavorir a l’interès de l’administració per finançar l’obra.
Històricament l’Ajuntament de Sitges havia reivindicat la importància de construir un edifici per a la quarta escola pública de la vila, recordant que els barracons de l’Agnès ja s’havien començat a utilitzar l’any 1997. Tant l’escola Maria Ossó com l’IES Vinyet ja havien fet classes en aquests mòduls prefabricats.
Més informació
- Les obres de l’Escola Agnès de Sitges comencen oficialment l’1 d’abril
- Quint Mar estrena la rotonda i el condicionament l'accés a la futura Escola Agnès de Sitges
- La Generalitat senyala ara l’inici del 2019 per començar les obres de l’escola Agnès de Sitges
- Les obres de l’Escola Agnès de Sitges començaran a finals de l'any
- Comencen les obres d’urbanització per a la construcció de l’escola Agnès de Sitges
- L’Ajuntament aprova els tràmits urbanístics previs a la construcció de l’Agnès de Sitges
- Es presenta el projecte de l'escola Agnès de Sitges, que s'estrenarà el curs 2019-2020
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!