Flash

Un alt càrrec del Ministeri d'Indústria reconeix que els petards que es venen no passen controls químics

L'exsubdirector general d'Investigació i Règim Miner del Ministeri d'Indústria i Mineria, Fernando Vázquez, va reconèixer ahir durant la seva declaració en el judici pel cas del Chupinazo, que els petards que es posen a la venda no passen cap mena d'examen químic que garanteixi la legalitat de les substàncies que contenen, perquè no hi ha una normativa que obligui a fer-ho.

  • EL PUNT |
  • 05-05-2004
Flash

Per primera vegada a la història, una dona porta castells de vuit

Diumenge al migdia, en la diada castellera de Sant
Jordi, la que celebra l’aniversari dels Bordegassos de
Vilanova (enguany fan 32 anys), els castellers
vilanovins van fer tant el quatre de vuit com la
torre de set. La cap de colla, Montse Albà,
s’estrenava. Es tracta de la primera dona de la
història castellera que porta castells de tanta
entitat.

  • POL CAPDET |
  • 03-05-2004
Flash

El fabricant del Txupinazo al·lega que els ferits podrien haver fet un mal ús del petard

El gerent de l'empresa que va fabricar els Txupinazos, Miguel González Lázaro, va declarar ahir al fiscal que una situació anòmala en una de les partides del petard podria haver estat la causa de les lesions que van tenir més d'un centenar de persones durant la revetlla de Sant Joan del 1997. González Lázaro també va indicar que els afectats podrien haver fet una manipulació negligent del petard i que l'empresa fabricant no té cap responsabilitat sobre l'ús. Les acusacions particulars del centenar d'afectats van retirar ahir definitivament els càrrecs contra els tres distribuïdors processats.

  • EL PUNT/C. LÓPEZ-L. MARÍN |
  • 29-04-2004
Flash

Correus denuncia un frau telefònic en el seu nom

Correus ha detectat que s'està cometent un frau telefònic que utilitza el nom de l'empresa postal de forma fraudulenta i que ja ha estat denunciat davant de les autoritats policials.

  • VD |
  • 29-04-2004
Flash

El conseller Castells es compromet a garantir l'estabilitat que les empreses necessiten per competir a l'estranger

Les infraestructures, les tecnologies i les xarxes d'informació seran els pilars del futur pacte per al desenvolupament del Garraf, tal com va pronosticar el president del Consell Comarcal del Garraf en la Nit de l'Empresari que l'Associació d'Empresaris del Garraf i el Penedès (Adeg) va celebrar dijous. El conseller d'Economia i Finances, Antoni Castells, es va comprometre a garantir l'estabilitat perquè els empresaris puguin competir en l'àmbit internacional.

  • EL PUNT/CATI MORELL |
  • 25-04-2004
Flash

La Generalitat assaja amb bacteris per combatre la contaminació marítima

La Generalitat ha posat en marxa al port de Vilanova una prova pilot per eliminar els episodis de contaminació marítima del litoral català a través de microorganismes. El sistema és conegut amb el nom de bioremediació i consisteix en l'eliminació de les substàncies contaminants a través d'un bacteri que s'alimenta d'hidrocarburs i que no afecta l'ecosistema. L'assaig ha de servir als tècnics per incorporar aquest sistema en el protocol del pla d'emergències Camcat.

  • EL PUNT/LAURA MARÍN |
  • 22-04-2004




Avui destaquem al directori Eix Guia
Mercat del Centre

EL VEGANS

Vilanova i la Geltrú

SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local