Esquerra-100xCent Vilafranca presenta al Síndic de Greuges de Vilafranca les signatures contra el mal servei de Renfe
Centenars de vilafranquins denuncien el caos ferroviari que afecta treballadors i estudiants
- ERC Vilafranca |
- 01-10-2025
Centenars de vilafranquins denuncien el caos ferroviari que afecta treballadors i estudiants
S’insta a la Generalitat a impulsar amb l’Estat aquest Eix que descongestionaria la zona de Tarragona i part del Penedès dels trens de Mercaderies que arriben del Centre de la Península i potenciaria el transport ferroviari pel centre del país
Les obres són necessàries i benvingudes, però no es poden fer a costa de maltractar la ciutadania
Hi ha qui diu que la culpa és d’Adif, d’altres que és de Renfe, o de la Generalitat, o del Ministeri. Però per a nosaltres, la gent que agafa el tren, la culpa és d’un sistema que ens ha fallat durant massa temps
En defensa d’uns trens dignes
Lamentar profundament que els que els que vivim al Baix Penedès estem acostumats a veure com els que manen a la banda nord al palau de la Generalitat i a la banda sud al Palau de la Diputació no ens tenen en compte
Que es deixin de punyetes i travetes encreuades i comencin a resoldre un problema que ve d’anys del qual tots els governs d’aquí i d’allà, i els partits d’aquí i d’allà per excés o per defecte en tenen una part a la quota de responsabilitat
Si algú es pensa que un cop s’hagin arreglat les actuals destrosses ja estarem en un món ferroviari millor, és que somnia truites
Un senzill repàs a les notícies d’actualitat ens mostra el calvari que dia sí dia també pateixen els usuaris (o, millor víctimes?) dels serveis (o, millor tortures?) de Rodalies Catalunya, Mitja Distància, AVE i similars
El grup parlamentari inclourà diverses millores del servei ferroviari en el ple monogràfic del Parlament de Catalunya que s’inicia aquest dimarts
Una peça clau del Sistema ha de ser l’Eix Transversal Ferroviari, dissenyat fa anys per la Generalitat, que permeti que els trens de Mercaderies passin per l’interior del país
Cal acceptar com una sentència sagrada que és els treballadors de RENFE són més treballadors que la resta de treballadors que fem servir Rodalies?
Després de dues hores de retard, l’altaveu del tren només va parlar per avisar els viatgers que des del dia abans calia comprar el nou bitllet quadrimestral. Tots el teníem ja a la butxaca, altrament no podríem haver accedit al vagó
Gràcies a l’aprovació al Parlament de la Proposta de Resolució presentada per En Comú Podem del Baix Penedès
Què ha variat i que no en aquests anys? En infraestructures les Administracions ha entès que calia millorar les carreteres existents i no fer-ne de noves, però en trens no estem avançant, sinó al contrari
Des de la Federació Xarxa Vendrellenca treballem de forma clara i continuada en millorar el transport ferroviari i les seves infraestructures, per què entenem que és aquesta medi, l’element de transport aglutinador d’usuaris sostenible i segur
Els republicans aposten perquè els trens de mercaderies no saturin les línies de rodalies i aporten diferents solucions per fer-ho possible, ja sigui una línia paral·lela a l’AVE o potenciant l’eix transversal ferroviari
La previsió és que el Penedès no disposem d'un transport públic decent, com haurien de ser les Rodalies, perquè les vies estaran saturades
Els republicans impulsen una campanya de conscienciació ciutadana en relació a les polítiques de transport públic i la seva aposta pel tren, tan rodalies com regionals, per millorar la mobilitat de la ciutadania
Els republicans volen fer possible que els trens regionals tinguin parada a Vilafranca
No facin volar més coloms. Si encara no han aconseguit resoldre els problemes de la xarxa de rodalies amb mesures que es podrien posar en pràctica fàcilment? Ara ens volen prometre que l’AVE pararà? I que es un tren necessari per nosaltres?
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.
Subscriu-te ara! Al periodisme local