
-
Cartes a la direcció
-
Impulsem el Penedès i Junts
- Vilafranca del Penedès
- 07-03-2024 11:48
Jordi Parcerisas, Jaume Casañas, Mònica Gallardo i Xavier Lluch en roda de premsa. Eix
Han expressat aquest dimecres en roda de premsa la seva profunda decepció amb els pressupostos de la Generalitat i les inversions al territori per a l'any 2024
En la compareixença celebrada aquest matí a l'estació de busos de Vilafranca han participat el diputat de la Diputació de Tarragona, Jaume Casañas, i els presidents del Consell Comarcal de l'Alt Penedès, Garraf i Anoia, Xavier Lluch, Mònica Gallardo i Jordi Parcerisas, respectivament, que han lamentat la manca de projectes i de recursos en àmbits com la seguretat, la salut, la gestió de l'aigua o l'àmbit educatiu.
També han traslladat les seves crítiques a la situació de desequilibri que pateix el Penedès en relació amb d’altres demarcacions, que reben de la Generalitat majors aportacions per habitant, i la manca de sensibilitat del Govern a les demandes i reivindicacions que han fet arribar des del territori.
Jaume Casañas: "Som l'ovella negra, l'última vegueria pel que fa a aportació per habitant i inversions de la Generalitat, però en canvi la quarta en població, i amb un dinamisme i un creixement que ens situarà en pocs anys com la tercera a Catalunya. Demanem una reacció del Govern davant aquest greuge i maltractament".
“No volem una delegació del govern al Penedès on només hi ha càrrecs polítics, sense estructura i que no ofereix serveis als ciutadans”.
Xavier Lluch: "No ens poden demanar que donem suport a aquest pressupost de la Generalitat, és un insult a la intel·ligència, Al Penedès la inversió per càpita és la més baixa, amb 159 € per habitant, quan la mitjana catalana és de 248".
“Si revisem els pressupostos les inversions són minses i es concentren en uns pocs municipis. No se’ns ha fet cas a les propostes i millores que hem presentat pel territori. No hi ha interès ni estima des del Govern per les nostres comarques”.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!- Impulsem Penedès
- Jaume Casañas
- Jordi Parcerisas
- Junts Vegueria Penedès
- Mònica Gallardo
- Política
- Pressupostos Generalitat
- Xavier Lluch
- Albinyana
- Argençola
- Avinyonet del Penedès
- Banyeres del Penedès
- Bellprat
- Bellvei
- Bonastre
- Cabrera d'Anoia
- Calafell
- Canyelles
- Capellades
- Carme
- Castellet i la Gornal
- Castellolí
- Castellví de la Marca
- Copons
- Cubelles
- Cunit
- El Bruc
- El Montmell
- El Pla del Penedès
- El Vendrell
- Els Hostalets de Pierola
- Font-rubí
- Gelida
- Igualada
- Jorba
- La Bisbal del Penedès
- La Granada
- La Llacuna
- La Pobla de Claramunt
- La Torre de Claramunt
- L'Arboç
- Les Cabanyes
- Llorenç del Penedès
- Masllorenç
- Masquefa
- Mediona
- Montmaneu
- Òdena
- Olèrdola
- Olesa de Bonesvalls
- Olivella
- Orpí
- Pacs del Penedès
- Piera
- Pontons
- Puigdàlber
- Rubió
- Sant Cugat Sesgarrigues
- Sant Jaume dels Domenys
- Sant Llorenç d'Hortons
- Sant Martí de Tous
- Sant Martí Sarroca
- Sant Pere de Ribes
- Sant Pere de Riudebitlles
- Sant Quintí de Mediona
- Sant Sadurní d'Anoia
- Santa Fe del Penedès
- Santa Margarida de Montbui
- Santa Margarida i els Monjos
- Santa Maria de Miralles
- Santa Oliva
- Sitges
- Subirats
- Torrelavit
- Torrelles de Foix
- Vallbona d'Anoia
- Vilafranca del Penedès
- Vilanova del Camí
- Vilanova i la Geltrú
- Vilobí del Penedès