SANT PERE DE RIBES

Les ponències, una eina de participació i de debat

Així es van crear les ponències polític -tècniques, on es debaten, amb assessorament tècnic, els diferents aspectes fonamentals pel municipis, com la revisió del Pla d'Equipaments i les qüestions territorials.

Dins del debat sobre el mapa d'equipaments d'ús públic (serveis sanitàries, centres educatius, espais esportius, espais culturals, per exemple) hem defensat la creació d'un centre cultural al Local, on s'encabís un projecte de biblioteca moderna, equipada i amb possibilitat de ser subvencionada. Amb aquesta proposta es pretenia obtenir dues peces claus en l'entramat cultural que necessita Ribes: un centre cívic en l'actual emplaçament de la bilioteca (la Plaça Maria Mercè Marçal) i la nova biblioteca- centre cultural al Local amb una sala polivalent de gran capacitat i funcions.

Aquesta darrera opció no ha estat recolzada per la majoria de les formacions polítiques ponents, al menys en el curt termini.

La proposta inclou una política de convenis per encabir en el mapa d'equipaments, espais que el municipi ja disposa i que són de diferents entitats, com ara com ara el teatre del Centre Parroquial, la nau Pere Soler i Ca la Nisa.

Respecte al mapa d'equipaments culturals de les Roquetes, les necessitats són ben diferents. Roquetes no disposa d' entitats amb espais propis, donant com a conseqüència la saturació de l'actual Centre Cívic. Per aixó defensem un projecte cultural polivalent amb espais diferenciats, on es puguin realitzar les activitats que actualment no tenen cabuda a L'Espai. La coalició ha presentat en el marc de les ponències un pla d'usos d'aquest equipament que té cabuda en el projecte ja elaborat sobre el que estem treballant, ja que a més, és una irresponsabilitat financiar amb diners públics un nou projecte sense arguments prou punyents, ja que el que tenim sobre la taula compleix totes les expectatives. Pensem que la redacció d'un altre projecte que sigui clonat de l'actual és una qüestió de titulars més que una decisió responsable envers a la ciutadania.

En el marc de la ponència d'equipaments, una altra discussió controvertida ha estat la ubicació dels equipaments esportius. La coalició ha presentat un plec de condicions per incorporar a la memòria del pla d'equipaments, com ara evitar la col·locació massiva d'equipaments esportius en el bosc d'en plaça, supeditant la redacció de plans especials de protecció i pensant en una ubicació en sectors a desenvolupar, pendents encara de les conclusions dels informes topogràfics i d'inundabilitat.

Treballem per a desenvolupar un model de municipi sostenible, equitatiu i proper a les necessitats i als drets de tota la població. Aconseguir-ho és el compromís de tots i totes.


Pepe Cabello, coordinador EUiA- Sant Pere de Ribes
Laura Bregante, presidenta ICV- Sant Pere de Ribes

Membres de la ponència d'equipament de Sant Pere de Ribes

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local