Patrimoni

Què passa amb Can Guineu?

Un altre afer que el nou govern municipal haurà d’afrontar. Cas semblant al de L’Ateneu. Edifici emblemàtic, que veient-t’ho, parla per si sol. Hi fet algun que altre escrit al respecte, i tot segueix igual. No insinuaré a cap partit polític, doncs ara toca eleccions municipals, però si em faré alguna pregunta. Els 3 propietaris de Can Guineu (Freixenet, Codorniu, Juvé Camps) ho han cedit o no al govern espanyol?. El consistori sadurninenc, no parlo de l’equip de govern, s’ha mogut o està a l’espera ...?

Com a sadurninenc, i ho expandeixo a la majoria de la ciutadania sadurninenca, ens fa molta pena, ens produeix tristesa l’esta actual d’aquest edifici. Penso, que no hem de consentir veure que la casa pairal de Cal Guineu, es vagi deteriorant i enfonsant mica en mica. El llegat històric-cultural de Sant Sadurní, no pot perdre aquest tan honorable edifici històric.

Demanar, instar, als senyors propietaris, al govern central, al nou ajuntament que sorgeixi de les eleccions de maig, a qui sigui de la seva incumbència, sense dilacions, a fer els passos pertinents, els tràmits necessaris, el que calgui, per a que Can Guineu sigui la seu del Consell Regulador del Cava, o bé, el seu emplaçament passi a ser admirat.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!


Últims articles publicats


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local