
-
Tribuna
-
Francesc Badia
- Vilanova i la Geltrú
- 30-12-2015 18:40
8 de desembre (Festivitat de la Immaculada Concepció de Maria)
Plantada del Pessebre
En el moment solemne de la inauguració al Papa se li fonen els ploms. L’Avi canta “Santa Nit, negra nit”, la Mama, “Quina nit més negra” i el meu Germà gran, li diu al Papa: “Tú nunca positivo, siempre negativo”.
24 de desembre
Nit de Nadal
Sopar, Missa del Gall, xocolata amb xurros i regals.
25 de desembre
Dia de Nadal
Dinar de Nadal. Regals dels tiets. Sopar de Nadal. Hi ha cua per anar a fer caca.
26 de desembre
Festivitat de Sant Esteve
Canalons a ca l’Àvia, neules i el gos que fuig. Tothom se’n va a dormir. Els Avis es reparteixen les permanències pels propers dies.
28 de desembre
Dia dels Sants Innocents – Plantada de la llufa
El Papa ja les porta de la feina.
31 de desembre
Sant Silvestre i Revetlla de Cap d’any
Sopar, raïms, cava, espanta-sogres i neules (el gos segueix fugit). Sortida del primer sol de l’any (alguns no el veuen). Xocolatada a la platja. Primer bany d’impressió.
1 de gener
Qui ho diria que és festa? Tothom dorm i no hi ha ningú pel carrer.
5 de gener
Nit de Reis
Els Avis ens duen a la Cavalcada, perquè els Papes no es troben bé. Desapareix el conyac i les galetes. Només queden uns rosegons de pa dur. Cantem, “Cap Nen Sense Joguina”. Els Papes canten, “How, how! I nosaltres tenim que dormir.
6 de gener
Epifania de Nostre Senyor o Dia de Reis
Regals, alguna merda i carbó sostenible. Rebem una visita rere l’altra, de gent que no ve mai.
7 de gener
Centre d’Atenció Primària (CAP)
2a Planta – Despatx 69 – Dra. Facielquepugui – Medicina Familiar
El calendari s’acaba dues setmanes desprès, amb nombroses baixes per símptomes d’engreix.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!