Peatges que pugen, greuge que persisteix
El debat de fons no és només tarifari, sinó polític i territorial. Té sentit mantenir peatges elevats en corredors sense alternatives reals?
- Redacció |
- 17-12-2025
El debat de fons no és només tarifari, sinó polític i territorial. Té sentit mantenir peatges elevats en corredors sense alternatives reals?
Una de les mesures que subratlla la formació és la construcció d’un carril de vehicles d’alta ocupació (VAO) a l’autopista C-31/C-32, amb l’objectiu de prioritzar la circulació dels autobusos interurbans
Cada matí, centenars de veïns i veïnes del Garraf agafen el cotxe en direcció a Barcelona. No ho fan per plaer, sinó per necessitat: per anar a treballar o estudiar
La Generalitat de Catalunya va anunciar ahir que l’autopista C32 seria gratuïta en el seu tram entre Sitges i El Vendrell. Un anunci amb un gran titular, però cal llegir la lletra petita, com sempre
La mobilitat per tren i autopistes per les comarques del Penedès està arribant a nivells tercermundistes, de manera que cada vegada hi ha més possibilitats de que els trajectes s’allarguin en el temps, no sàpigues quan arribaràs i tot plegat esdevingui un malson
Des de la Federació d’entitats estem disconformes amb l’assolit en aquesta reunió i fan responsables tant als membres del Departament de Territori per no escoltar les demandes de la ciutadania i les necessitats de la comarca
Algunes de les previsions de les quals parla el treball són que el triangle Ribes- Sitges-Vilanova sigui una de les zones pel creixement de l'Àrea Metropolitana. En paraules d'Espinàs, que interpreta el text dels economistes, aquest triangle s'hauria de situar en els 150.000 habitants
Un aeroport internacional a Vilafranca: la proposta que va arribar a Foment per 'ampliar' el Prat
El Govern de la Generalitat de Catalunya tomba l’esmena als pressupostos que demanava 15 M d’euros per bonificar al 100% la recurrència a la C32
Els vilanovins i garrafencs fa anys que denunciem el preu abusiu del peatge dels túnels del Garraf, però la Generalitat –mani qui mani– no ens escolta
Si hem de passar pels túnels ja ens haurem polit el que ens hem estalviat amb la supressió de l’IVA en productes alimentaris. Que hi farem!, tanta felicitat era impossible
Volem felicitar el Govern de Catalunya, en la figura del Conseller de Territori per prendre una mesura llargament demanada per la comarca, i que esdevindrà fonamental per millorar-ne la mobilitat
A mesura que es van acumulant anys, vas perdent capacitat de sorprendre’t
La Federació Xarxa Vendrellenca es mostra contraria a que es posi un peatge a l’entrada de la ciutat de Barcelona perquè ho considera un greuge més per la comarca del Baix Penedès en tots els seus àmbits
Us imagineu que cobréssim 4€ per cada cotxe que passa per l’AP-7, l’A-2 o la C-32?
L’organització juvenil continua demanant millores en el transport públic, al mateix temps que considera desorbitat el preu d’aquest peatge
Continuarem treballant per superar un greuge històric de 50 anys de peatges al Penedès Interior i que durarà fins al 2039 al Penedès Marítim amb el peatge de la C32
Els problemes de mobilitat debiliten la competitivitat de les empreses del territori i per aquest motiu han acordat enfortir el posicionament de l’entitat i esdevenir un agent actiu en la reivindicació de millores a les administracions competents
Ara que veig que s’han tornat a reunir un any desprès sense obtenir cap solució real, no hem queda més remei que tornar a pensar que alguns ho fan per electoralisme
Prohibir l’entrada a Barcelona sense haver planificat una millorar dels serveis de transport públic de Rodalies i de Bus Express, és tota una temeritat
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.
Subscriu-te ara! Al periodisme local