Antigues Escoles

El centre cultural

Les antigues escoles publiques de la Plaça Nova passaran a ser, si el nou govern municipal així ho estima, el “Centre Cultural” de Sant Sadurní d’Anoia. Un centre cultural qüestionat per algun partit polític, i reivindicat per els partits d’esquerra.

Hi ha una part de la població, critica amb el trasllat de la biblioteca. Opinen que el lloc a on esta, ja esta be. En aquí, per això, es té de tenir present, que hi ha una subvenció de 770.000 euros, que la Generalitat don exclusivament per aquesta temàtica, i no es pot perdre.

Dues fases hi han en aquest projecte. La primera, que ja s’està duent a terme, correspon a la rehabilitació de l’edifici. Talment necessària, car és una façana d’interès històric-cultural, que s’ha de conservar. I la segona, de molt més envergadura, correspon als darreres de l’escola (pati i dependències bastant deteriorades), situada al carrer de les escoles. En ella s’estan realitzant tasques desbrossament i de reparació, per tal de poder executar aquesta segona fase.

Pel que fa a la ubicació i complementació de l’espai en el centre, és del tot necessari i encertat. Estarà compost de la biblioteca municipal, l’arxiu municipal i d’aules d’estudi i per a joves. El buit de la biblioteca passarà estar ocupat per dependències municipals. I l’arxiu estarà concentrat en un sol bloc, doncs ara està repartit per diversos magatzems de la vila.        

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!


Últims articles publicats


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local