15/10/2017 20:51:44

Educació per a la resistència

Jordi Larregola Comentaris

És lícit ensenyar uns valors si després hauran de descobrir que són inútils?

05/10/2017 18:20:33

I la política va entrar a les escoles

Jordi Larregola Comentaris
Cues a l'IES Manuel de Cabanyes durant la jornada del I-O. Eix

Potser en algun moment la política tornarà. Potser es tornarà a parlar de convivència, de solidaritat, de respecte. I, sobretot, es tornarà a parlar. Val més que sigui aviat. Comença a resultar-nos urgent

28/09/2017 15:55:29

En el crepuscle de les idees

Jordi Larregola Comentaris

El que més m’indigna és la percepció, un cop més, que la filosofia molesta. És incòmoda. Deu ser que l’entrenament en la lògica i el rigor argumentatiu no són el més necessari en l’era de Twitter

20/09/2017 23:46:27

Mentre pugui dir-ho

Jordi Larregola Comentaris
Un nen dipositant un clavell al damunt de la pancarta amb el lema 'Democràcia', aquest 20 de setembre. ACN / Xavier Pi

Democràcia és un sistema per a que la sobirania recaigui en el poble. És difícil ser demòcrata i alhora negar la veu al poble. En canvi, quan el tema derivi cap a l'obediència o no de la llei, serà molt més fàcil.

14/09/2017 17:30:43

Orgasme col·lectiu

Jordi Larregola Comentaris

Tants i tants pares i mares agraïts em saluden i em besen les mans perquè per fi s’han deslliurat dels seus fills i ja poden dedicar-se en cos i ànima a les assegurances, la comptabilitat o la podologia que em sento emocionat, corprès, colpit i, a les nits, se m’escapa alguna llagrimeta

11/09/2017 12:03:50

On va el llibre de text?

Jordi Larregola Comentaris

El llibre pot seguir essent un mitjà educatiu de primer ordre sempre i quan no confiem que és l’únic

06/09/2017 12:29:07

Matí de dilluns

Jordi Larregola Comentaris

I aquí estem, altre cop. Exactament de la mateixa manera que com vaig acabar el mes de juny: amb una colleta d’alumnes fent un examen de filosofia.

09/07/2017 18:55:42

La insubstituïble presència

Jordi Larregola Comentaris
Imatge d'arxiu. ACN / Elisenda Rosanas

Suposo que independentment del sou i del prestigi que t’aporti una feina, sentir que no pots compartir prou temps amb la teva família ha de ser dur

02/07/2017 18:05:56

Junta d’avaluació

Jordi Larregola Comentaris
Alumnes abans de fer un examen. ACN / Tania Tapia

Per entendre l’angoixa del professor, calcinat ja pel Joan o pel Josep d’aquell any, cal saber que una junta d’avaluació té potestat per aprovar un alumne en una o dues matèries independentment del nivell assolit i del criteri del responsable de la matèria

22/06/2017 21:32:43

Això s’arregla amb educació

Jordi Larregola Comentaris

Ara que està de moda parlar de si l’escola adoctrina o no, crec que convé aturar-se i pensar-hi. Potser cal reconèixer que l’adoctrinament és l’objectiu fonamental de l’educació escolar

19/06/2017 10:07:46

Feu-vos un ventall

Jordi Larregola Comentaris

Des de les altes instàncies polítiques, quan es parla d’educació, s’adopta un esquema mental infantiloide que dona un caràcter especialment ridícul a les patinades que cometen en aquest àmbit.

11/06/2017 23:11:00

Al·lucina mandarina

Jordi Larregola Comentaris

Atenció: aquest juny, els alumnes de primària rebran qualificacions que no seran numèriques sinó amb lletres! Pam! Ja ho he dit.

07/06/2017 17:24:18

Jocs sense respostes

Jordi Larregola Comentaris

La balena blava em deixa perplex, atuït. Hi ha alguna cosa en el nostre estil de vida que ens apropa perillosament a la mort

28/05/2017 22:52:23

Adoctrinaments. Una aportació desinteressada per a la comissió d’estudi

Jordi Larregola Comentaris
Alumnes a una escola. Mar Martí

Podria ser que els alumnes catalans estiguessin patint un rentat de cervell? Alerta. No és una qüestió que puguem bandejar sense més ni més. Sembla poc probable, però val la pena mirar-ho pel perill potencial que comporta

18/05/2017 20:14:02

Els dies de les escombraries

Jordi Larregola Comentaris
Vistes d'una aula de primer d'ESO. ACN / Martí M.

L’estiu acadèmic és a punt, probablement ja hi som, tot i que les seves manifestacions més cridaneres encara no s’han produït

11/05/2017 18:18:40

Hand-spinner. La moda primavera 2017

Jordi Larregola Comentaris
Spinner. Eix

De fet, ben mirat, el hand-spinner no en treu gaire d’atenció. No és un joc al mòbil, ni un xat obert, ni un repte mental. La seva simplicitat fa que no esgoti els recursos mentals de la major part de la població

07/05/2017 22:12:49

Tisores i teatre infantil al Baix Penedès

Jordi Larregola Comentaris

Certament es pot muntar un festival de teatre amb quatre canyes i una fotocopiadora. De fet, amb quatre canyes i una fotocopiadora es pot muntar una revolució, una empresa tecnològica o un club de fans de Bertín Osborne

27/04/2017 21:52:49

Fracàs escolar i responsabilitat col·lectiva

Jordi Larregola Comentaris

Qui és que està fracassant: l’alumne, l’escola com a institució o la societat que la sosté i l’avalua? Tenen èxit les escoles que tenen èxit? O només tenen la sort de rebre un alumnat socialment privilegiat?

17/04/2017 20:56:36

Serà millor portar el nen a la llar d’infants?