18/09/2018 10:53:12

FP dual. Una oportunitat

Jordi Larregola Comentaris
imatge d'arxiu

Aquest cop, tenim una novetat relativa, un fenomen que es repeteix amb una periodicitat més llarga, com els cometes. S’ha de regular novament la formació professional (hi ha titulacions que estrenaven normativa el curs passat).

05/07/2018 14:41:18

Requisits per als formadors d’estiu

Jordi Larregola Comentaris

A tots aquells qui per una causa o una altra esteu involucrats en el negoci de la formació permanent del professorat em permeto donar-vos unes instruccions bàsiques basades en la meva soferta experiència

22/06/2018 17:05:23

Fi de curs

Jordi Larregola Comentaris
Nens a la porta d'una escola. ACN / Laura Albiol

Fa uns minuts, els alumnes han creuat la porta de sortida i ja no tornen fins al setembre. Alguns et saluden educadament, altres amb simpatia, altres amb emoció continguda o amb llàgrimes i altres, senzillament marxen de manera discreta i professional, en silenci

18/06/2018 19:05:29

Recuperem la setmana blanca

Jordi Larregola Comentaris

Abans no em mengin l’orella tots els suposats experts seriosos amb el tema de la racionalització del calendari escolar, amb el mantra de les “excessives” vacances d’estiu, deixeu-me dir que el calendari escolar del curs vinent desaprofita una oportunitat de lluïment per a tots aquests racionalitzadors excelsos

10/06/2018 19:45:59

L’escola està matant la creativitat. La creativitat està matant l’escola

Jordi Larregola Comentaris
ACN / Gemma Sánchez

Jo, des de la meva sala de professors al Baix Penedès, només puc pensar amb tota sinceritat que la mala escola potser mata la creativitat, però que només una escola exigent, amb alts nivells d’excel·lència, pot alimentar-la

04/06/2018 13:27:15

Mestres a secundària

Jordi Larregola Comentaris

El departament d’Ensenyament ha anunciat per al proper curs la incorporació de mestres de primària per a exercir a la secundària. La mesura seria efectiva per a les matèries de matemàtiques, català i castellà del primer cicle de l’ESO

29/05/2018 10:54:34

Calculadora o cervell?

Jordi Larregola Comentaris
Calculadora. Eix

Ho discutíem fa temps amb la mare d’un alumne. “Per què encara ensenyeu les taules de multiplicar? –em deia- Jo no me les he sabut mai.” I això t’ho diu una arquitecta a qui, evidentment no se li esfondren les teulades ni li cauen les façanes

22/05/2018 17:56:27

Fortnite. El soroll de la primavera

Jordi Larregola Comentaris
Fortnite. Eix

Els adolescents, quan ens senten escandalitzar-nos per foteses, ens desconnecten a velocitat de gamer. Toquen la tecla quadrada del seu comandament cerebral i desapareixem del seu horitzó. I fan bé

09/05/2018 17:11:19

Volem fills motivats!

Jordi Larregola Comentaris
ACN / Anna Ferràs

Demanem per nosaltres. Voler fills motivats equival tràgicament a voler fills que funcionin sols, que no calgui donar-los corda, que no faci falta una mala cara, que l’energia necessària per aixecar-se cada matí la posin ells i només ells

02/05/2018 10:27:15

Propostes intel·ligents contra la segregació escolar

Jordi Larregola Comentaris
Imatge d'arxiu

No es pot distribuir els alumnes a dit per més intel·ligentment que es faci. L’educació dels fills és feina de la família, no de l’esta

19/04/2018 17:38:41

L’home del dia

Jordi Larregola Comentaris
Sant Jordi. Eix

Sobre la meva figura s’ha bastit tot un circ mediàtic que ja fa mil anys que dura. Quan em veig en tantes estatuetes, pintures, vitralls o miniatures la veritat és que no em reconec

11/04/2018 18:06:06

Tots els dies que no són Sant Jordi

Jordi Larregola Comentaris
Parada de llibres per Sant Jordi. Eix

Sant Jordi –patró de les victòries efímeres- arriba carregat de mercaderies, marxa amb llistes d’èxits i desapareix a l’horitzó

02/04/2018 9:49:47

Celebrem-ho, si no és de mal gust

Jordi Larregola Comentaris

Que ara se’ns digui que hem assolit els objectius abans i tot del termini que ens havíem fixat hauria de ser motiu de legítim orgull i borbònica satisfacció. I d’abandonar la mania malaltissa de fustigar-nos amb l’anglès! Doncs no.

23/03/2018 11:28:30

La política ens farà feliços

Jordi Larregola Comentaris
John Stuart Mill. Eix

Ahir explicava als alumnes de batxillerat que la finalitat de l’acció política segons John Stuart Mill és la felicitat dels ciutadans. Recordo les seves cares d’escepticisme

12/03/2018 16:55:54

Banderita, banderita, la, la, la…

Jordi Larrégola Comentaris
Las corsarias. Allá por la tierra mora. EIX

Em poso a llegir la lletra del pasdoble per si de cas em toqués a mi haver-la d’ensenyar a algun grup de primària

09/03/2018 12:02:24

Però, cap a on va l’educació?

Jordi Larregola Comentaris
Alumnes d'un institut a l' aula. ACN

Com és que sempre estem intentant millorar l’educació? Ho diem des de que tinc ús de raó. Primer es va aconseguir l’escolarització plena –cap als anys vuitanta-, després s’ha intentat sempre millorar els resultats i disminuir les taxes d’abandonament

01/03/2018 21:41:56

Bons temps per a la metàfora

Jordi Larregola Comentaris
Luis XVI y María Antonieta, reyes de Francia. Eix

Si no es pot dir, sempre es pot deixar a la vista, que sigui el lector qui acabi l’obra, qui connecti significats. Tornarem a fer cançons sobre estaques o sobre gallines que diuen que no

20/02/2018 11:22:34

En defensa de la llengua catalana

Jordi Larrégola Comentaris
Una alumna dels cursos d'immersió lingüística que es fan a Mataró durant l'esti. ACN

No és que siguem una raça especialment amable, és que hem estat intel·ligents en integrar en comptes d’enfrontar, hem sumat a tothom en comptes de lluitar contra forces que no podíem vèncer

18/02/2018 20:17:05

La fal·làcia de la motivació

Jordi Larregola Comentaris

Si tingués un alumne permanentment motivat, sempre i a tot hora, crec que em preocuparia. No és normal. La gent normal s’avorreix. És, fins i tot, un signe d’intel·ligència

01/02/2018 10:36:18

Méndez de Vigo, quan quedem?

Jordi Larregola Comentaris
Alumnes d'ESO fent les proves en una imatge d'arxiu. ACN / Maria Belmez

Tenir un govern és una molèstia gran, una nosa com un gra al cul. Però tenir-ne dos comença a semblar un càstig mitològic

25/01/2018 18:03:36

Diguem-li a la minyona