19/03/2019 18:13:50

Addicció i infància. Un enemic invisible

Jordi Larregola Comentaris
Primer pla d'un mòbil en una classe. ACN / Norma Vidal

Ara ja ho sabem, en part gràcies a gent com en Marc Masip, fundador i director de desconnect@, un centre amb eines que ens podrien sonar tan estranyes fa uns anys com un hospital de dia per tractar l’addicció als mòbils

12/03/2019 09:00:14

Un robot per fer els deures escolars? Per fi!

Jordi Larrégola Comentaris
Un noi juga a l'espai d'oci de Samsung, dins d'una bola gegant que grava balls, al Mobile World Congress. ACN

I aquella adrenalina tan excitant de jugar-se-la amb els deures per fer! Això sí que es trobarà a faltar. Era una activitat que et preparava per a la vida adulta

05/03/2019 10:00:56

Símbols a l’escola. El debat retorna

Jordi Larrégola Comentaris

És realment el patriotisme una virtut? Què ha aportat el patriotisme a la història de la humanitat, al benestar de la gent? Nosaltres contra els altres. No recordo cap moment en què haguem tret algun profit d’aquesta dicotomia

27/02/2019 12:31:13

Carnestoltes i escola

Jordi Larregola Comentaris
Imatge d'arxiu del Carnestoltes de Vilanova del 2007. Eix

No sé si cap mare o pare tria escola en funció de la rua de Carnestoltes, ni tan sols si en descarta cap pel fet de no sortir-hi, però clar, amb el rei dels poca-soltes… es fa difícil encertar-la

25/02/2019 12:19:24

Competències bàsiques 2019. Aclariments

Jordi Larregola Comentaris
Alumnes de sisè de primària durant la prova de competències bàsiques. ACN  / Jordi Marsal

Si he escrit amb traçades massa gruixudes demano disculpes, ara bé, crec que puc defensar almenys el sentit de les meves paraules

17/02/2019 20:25:04

Competències bàsiques 2019. Un malestar creixent

Jordi Larregola Comentaris
Un dels responsables de les proves PISA donant indicacions a alumnes. ACN / Norma Vidal

Si tots els estudiants deixessin en blanc els exàmens i hi fessin constar el motiu, la protesta seria demolidora, els resultats deixarien de tenir cap valor i ningú podria prendre cap represàlia de tipus acadèmic ni disciplinari

11/02/2019 13:34:27

Tots els joves necessiten formació universitària?

Jordi Larregola Comentaris
Alumnes i estudiants demanant informació sobre els estudis universitaris. ACN / Gemma Fontané

La qüestió, no obstant, no és si és necessari. La qüestió es que l’educació és un dret. Un dret personal, no de les empreses ni dels mercats

03/02/2019 09:06:35

La República Escolar de Vilamar. Calafell. 1922

Jordi Larregola Comentaris
Nens jugant a escacs a l’Escola del  Mar . Opisso

Per entendre el model educatiu que impulsava l’Escola nova cal entendre com era l’escola a principis de segle. Hi havia una doble xarxa escolar, la pública i la privada

28/01/2019 18:30:53

Formació de l’esperit neoliberal

Jordi Larregola Comentaris

Crec que ja va sent hora de deixar-ho clar, sense embuts. A les escoles catalanes s’adoctrina. Sí, si, tenien raó tots aquells qui des de la distància ens acusaven

21/01/2019 10:32:20

Innovació educativa en làtex negre

Jordi Larregola Comentaris

D’innovacions, com de qualsevol addicció, n’hi de toves i de dures. Una de toveta, comparable a una llenceria fina, són les tecnologies. Pantalles, internet, Google i la Viquipèdia. Es tracta de substituir el llibre per un dispositiu amb connexió a la xarxa

14/01/2019 17:41:31

Ja n’hi ha prou de potinejar en política educativa, no?

Jordi Larregola Comentaris

Què fa el govern actual en matèria d’educació? Modificar la llei anterior. Què farà un govern de diferent color quan arribi a governar? Modificar la llei anterior. Quan es posaran d’acord en alguna cosa? Mai, seria perdre munició

08/01/2019 17:44:51

Pam! El TDAH té una base genètica!

Jordi Larregola Comentaris
Alumnes abans de l'obertura del centre. ACN / Mar Rovira

Els alumnes amb TDAH necessiten un entorn regulat, amb límits. Els costarà seguir-los, es perdran sovint, però la seva absència els descontrola encara més

16/12/2018 14:39:08

Tolerància amb la corrupció. El fracàs de les dobles morals

Jordi Larregola Comentaris

Les estadístiques posen de manifest que els joves són els més tolerants amb les pràctiques corruptes de polítics, empresaris o qualsevol altre col·lectiu. Oh Senyor! Quina catàstrofe!

10/12/2018 18:33:23

Setmana escolar de quatre dies