19/06/2018 10:07:55

L'enfocament restauratiu per a la gestió de les relacions i el conflicte

CUM Comentaris

Planteja la superació del binomi castigar-no fer res per a la gestió del conflicte. La superació del càstig implica desterrar models de dependència (dependència a un tercer, per exemple: un mestre, un educador, un àrbitre o un jutge) per cercar models autònoms on cadascú pugui donar resposta als propis conflictes

25/04/2018 15:00:33

Grau en Ciències i Tecnologies del Mar a l’UPC

CUM Comentaris
Grau en Ciències i Tecnologies del Mar. Eix

Cap a una formació universitària per a resoldre problemes de futur

05/04/2018 11:16:35

Què són les 5s i com poden ajudar-te a millorar la productivitat?

CUM Comentaris

Si estàs llegint això és perquè estàs interessat en aprendre la metodologia per millorar la teva empresa o organització

28/02/2018 17:00:30

Els ocells marins a Vilanova i la Geltrú

CUM Comentaris

La comarca del Garraf és un santuari per a les aus marines. Només a Vilanova i la Geltrú s'han comptabilitzat fins a 34 espècies diferents

19/02/2018 11:39:40

Eines per al nostre dia a dia: intel·ligència emocional

CUM Comentaris
Eines per al nostre dia a dia: intel·ligència emocional. CUM

El Quocient d’Intel·ligència (QI), determina el nostre destí?

21/11/2017 17:38:00

Cada clic és una confessió

CUM Comentaris
Big Data. Eix

Cada vegada que fem clic a Amazon, aquest gest queda consignat. Quan paguem amb la targeta la compra del supermercat, deixem rastre de què hem comprat i a quin preu

14/11/2017 13:41:02

Quin és l’impacte del que consumeixes en el medi ambient?

CUM Comentaris
Anàlisi del Cicle de Vida. Eix

Però contesta’m una pregunta: saps mesurar realment quin és l’impacte del que consumeixes en el medi ambient?

19/10/2017 11:19:38

Per què la professió amb més futur és la d’expert en Big Data?

CUM Comentaris
Big Data. Eix

En el moment en què ens connectem, estem generant dades. I ens passem el dia connectats. El volum és tan brutal que resulta inabastable

22/09/2017 16:47:17

Com podem resoldre un crim?

CUM Comentaris
Introducció a la Ciència Forense. Eix

Com podem saber si una víctima va morir per asfíxia en un accident per incendi o va morir abans?

18/09/2017 18:26:37

I ara què? Ens en sortirem de crear una ciutat intel·ligent?

CUM Comentaris
Ciutat intel·ligent. Eix

El disseny de les ciutats intel·ligents que venen ha de ser conscient de la limitació de recursos econòmics, energètics, hídrics, i també de sòl

12/09/2017 10:22:31

Ciutats intel·ligents: més enllà dels sensors i les dades

CUM Comentaris
Ciutats intel·ligents. Eix

Un dels grans reptes que els gestors del territori tenen al davant és el de definir la direcció i la idea de les anomenades Smart cities

28/06/2017 11:16:41

Convivència i gestió positiva del conflicte a l’àmbit educatiu

CUM Comentaris
Convivència i gestió positiva del conflicte . CUM

L’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, a través del Servei de Convivència i Equitat, ha programat el curs Convivència i gestió positiva del conflicte a l’àmbit educatiu, en el marc del Campus Universitari de la Mediterrània, del 3 al 7 de juliol

31/05/2017 11:42:19

Com crear una ciutat intel·ligent?

CUM Comentaris
Ciutat intel·ligent . Eix

A Vilanova i la Geltrú, el pla estratègic té la finalitat de promoure el sector marítim, la pesca i la ciència nàutica en una regió costanera amb l'ús adequat i el bon govern de les eines tecnològiques disponibles a la comunitat, l'atracció de talent i valor a la regió

22/05/2017 19:16:08

Com fer front a les pseudociències? De Cuarto Milenio a Expediente X

CUM Comentaris

Funciona la homeopatia? I la ouija? Cal mirar l’horòscop abans de prendre una decisió? De debò els ovnis visiten Montserrat pels voltants de l’11 de cada mes?

16/05/2017 21:49:43

La Guerra de les Galàxies i Superman: l’astronomia al cinema

CUM Comentaris
La Guerra de les Galàxies . Eix

L’astronomia és, ja de per si mateixa, suficientment atractiva i espectacular com per a no necessitar, per a la seva divulgació i comunicació, el recurs a metodologies i tècniques de gran efectivitat en altres camps

10/05/2017 19:29:46

Sobre el robot d’Alien que trepitjarà a la lluna

CUM Comentaris
El robot d’Alien. Eix

Després de participar en la nova entrega de la saga Alien, el robot Audi Lunar Quattro trepitjarà la lluna. No passa sovint que tecnologia autèntica de l’espai es veu abans en un film de Hollywood

08/05/2017 17:34:45

Empreses més eficients i competitives amb Six Sigma i la metodologia DMAIC

CUM Comentaris

Six Sigma és una estratègia de millora, una eina que té per objectiu fer que les empreses siguin més eficients i competitives

02/05/2017 13:48:48

Ecoeducació: l'educació en valors del segle XXI

CUM Comentaris
Gerard Corriols. Eix

La mirada innovadora que planteja l’ecoeducació té el propòsit de formar a persones més empàtiques, conscients i respectuoses amb elles mateixes però també amb el medi ambient i amb la resta d’habitants

24/04/2017 18:21:53

Quins errors cometen els investigadors de 'CSI', 'Castle' o 'Bones'?