31/05/2020 14:08:27

El manxaire

Francesc Murgadas Comentaris

Si parlem d’aforament de les platges com si fossin un teatre, com es calcula? Ho comptem quan la marea és alta o quan és baixa? Quan fa bona mar o quan hi ha temporal?

24/05/2020 21:43:14

La lliçó basca

Francesc Murgadas Comentaris
El portaveu del PNB Aitor Esteban durant la seva intervenció al Congrés aquest 20 de maig. ACN

Aquesta setmana, un país suposadament germà, el país basc, ha demostrat que aquella teoria és plausible. Que es pot estirar des d’un costat i des de l’altre si s’és prou generós com per cedir a l’hipotètic rival intern una part del protagonisme

17/05/2020 11:20:07

Utòpics o somiatruites?

Francesc Murgadas Comentaris

Ja fa dies que mantinc que abans de parlar, i més encara de dictar una llei o una ordre, s’ha de pensar. I molt

10/05/2020 20:17:23

Agosarada ignorància

Francesc Murgadas Comentaris

Permeteu-me que em posi biòleg i que, emulant modestament Sòcrates, recuperi el seu mític “Només sé que no sé res”, convertint-lo en un més ajustat “Només sé que saben poca cosa”. Els científics, naturalment

03/05/2020 21:03:41

I si calgúes?

Francesc Murgadas Comentaris

Fa dies que no m’ho puc treure del cap. De fet, dues eleccions autonòmiques (basques i galegues) ja convocades, estan als llims esperant que algú digui alguna cosa. I de les catalanes que s’havien d’anunciar un cop aprovat el pressupost, ningú en diu ni gall ni gallina

26/04/2020 19:45:02

Monologuistes

Francesc Murgadas Comentaris

El panorama des del balcó sol ser més que conegut i les opinions dels residents al nostre pis, també. Per tant, agradi o no, les opcions alternatives (radio i televisió) surten amb avantatge i tenen la partida guanyada

19/04/2020 19:31:57

L'exemple

Francesc Murgadas Comentaris
Aplaudiments als serveis sanitaris

Tant costa reconèixer que hi ha diverses formes de comptar malalts, fins i tot considerant infectat aquell que truca per telèfon i diu que té símptomes?

13/04/2020 12:41:40

Eleccioooons, on sooou?

Francesc Murgadas Comentaris

Amb tot plegat, i ens agradi o no, estem configurant una situació força peculiar i al meu entendre, preocupant de cara al futur

05/04/2020 12:44:47

Globals i d'uniforme

Francesc Murgadas Comentaris

Globalitzar però -per posar només un segon exemple d’inconvenients- suposa també la difusió ràpida (podríem dir-ne contagi, no?) de les idees (siguin positives o no), els productes (siguin necessaris o no) i, com hem vist, les malalties

29/03/2020 21:15:53

Fallen les matemàtiques?

Francesc Murgadas Comentaris
Imatges dels carrers buits pel coronavirus. Eix

Aturem aquest degoteig angoixant de xifres pel cap baix confoses. No fallen les matemàtiques, simplement es posen al servei d’altres interessos

22/03/2020 21:21:55

Corona....