13/10/2019 18:29:44

Impeachment 'made in spain'

Francesc Murgadas Comentaris

M’estic referint a la moció de censura presentada per Ciutadans al Parlament de Catalunya contra el president Joaquim Torra i a la posta en marxa preliminar als EEUU del procediment d’impeachment contra el també president Donald Trump

06/10/2019 21:24:42

Embolica que fa fort

Francesc Murgadas Comentaris

Si no fos perquè ens hi juguem el nostre futur com a poble, seria per escarxofar-se al sofà i, com qui veu una sèrie d’aquestes que estan de moda, agafar un bol de crispetes i esperar quin serà el proper moviment

30/09/2019 00:32:35

L'interludi

Francesc Murgadas Comentaris
El president del grup parlamentari de Cs, Carlos Carrizosa, abandona l'hemicicle després de ser expulsat assenyalant altres diputats. ACN / Guillem Ro

Algú signaria hores d’ara que la campanya de la guàrdia civil contra els CDR no serà el detonant d’una resposta irada dels catalans contra l’estat espanyol?

22/09/2019 11:31:23

Tot per l'audiència

Francesc Murgadas Comentaris

Sembla que la política també ha acabat contaminada d’aquell afany per l’audiència. Perquè, vist el panorama actual, els partits semblen més interessats en la “votància”, és a dir en aplegar gent que vagi dòcilment a les urnes cada cop que li demanin, que en tenir “militància”

14/09/2019 20:58:35

Qui... jo??

Francesc Murgadas Comentaris

Si el rei constitucional que tenim no ho arregla amb un miracle (i no sembla plausible vivint com viu en pecat), tot indica que anem de cap a unes altres eleccions estatals

08/09/2019 21:20:41

370 propostes

Francesc Murgadas Comentaris

No ens enganyem, tot el teatre que s’està fent no és altra cosa que un intent per part de les dues forces polítiques que poden –i encara- resoldre el conflicte amb un mínim de garanties. De passar a l’altre la responsabilitat del possible fracàs. De treure’s el mort del damunt, amb l’excusa que l’altre no està per la feina.

02/09/2019 11:11:32

G8... tocat i enfonsat?

Francesc Murgadas Comentaris
El president dels EUA, Donald Trump. REUTERS/Carlos Barria

Si alguna lliçó es pot extreure d’aquesta trobada és que hi ha una potencia interna (els Estats Units) que ha recuperat actituds absolutistes de país dominant i que, tot i la petició dels altres per reconduir la situació amb Rússia, manté l’esperit de la guerra freda i en veta la reincorporació

25/08/2019 19:44:08

Groenlàndia i el Penedès

Francesc Murgadas Comentaris

Tot va començar amb una pluja de “tweets” de l’inefable Donald Trump arran d’una visita oficial que havia de fer a Dinamarca i que va anul·lar perquè aquest país europeu es negava a vendre-li Groenlàndia

19/08/2019 10:00:46

Caixa i faixa

Francesc Murgadas Comentaris
Pablo Casado amb José Luis Martínez Almeida i Isabel Díaz Ayuso i Dolors Montserrat. ACN / Andrea Zamorano

Que pensaria de tot plegat un ciutadà que arribés d’un viatge a l’espai i no es posés en mans dels opinadors professionals dels mitjans de comunicació?

11/08/2019 15:11:45

Falta un mes

Francesc Murgadas Comentaris
Imatge d'arxiu

Miro al calendari amb una certa preocupació. Estem a quatre setmanes de l’onze de setembre i, com diria la meva àvia, el més calent és a l’aigüera

05/08/2019 10:28:23

La 'movida' madrilenya

Francesc Murgadas Comentaris
Signatura de l'acord d'investidura de Juanma Moreno com a president d'Andalusia entre el PP i Vox. ACN

Finalment, l’atzucac de la Comunitat de Madrid sembla que ha trobat el desllorigador. Demostrant que el camí iniciat a Andalusia i continuat a la regió de Murcia i a la ciutat de Madrid, no era tan impossible com ens volien fer creure els líders del PP, Ciutadans i Vox

28/07/2019 20:49:27

Massa contaminació?

Francesc Murgadas Comentaris

Un cop constatat el paral·lelisme que permet fer l’analogia, no té massa sentit seguir furgant la ferida. Europa s’ha indignat, pel que sembla, quan el nou govern de Madrid ha anunciat que es volia carregar la iniciativa “Madrid Centro” que, tot i no ser per tirar coets, intentava fer alguna cosa en benefici del medi ambient

22/07/2019 16:37:28

El darrer graó