18/05/2018 18:11:36

Diàlegs de sords

Francesc Murgades Comentaris

Puc entendre que els partits –i les estructures de poder com ara la judicatura- intentin salvar els mobles i mantenir fidelitzada la parròquia amb aquestes tossuderies de negar el que és evident. Però seria d’agrair, de tant en tant, algun gest d’humilitat i reconeixement de culpa

14/05/2018 8:49:25

Guanyador?

Francesc Murgades Comentaris

Ara, la situació és diferent. Aquell model que permetia a dos equips grans fer, amb més o menys comoditat, la seva santa voluntat, ha saltat pels aires. Ara son quatre els que es reparteixen la part grossa del pastís

05/05/2018 20:28:49

El penell

Francesc Murgades Comentaris

Segurament, més d’un dirà, en llegir aquesta reflexió, que doni jo una alternativa. Una solució. Ho sento, em temo que no sóc jo qui l’ha de donar. Hi ha una munió de gent que va concórrer lliurement a unes eleccions des del si d’un partit

30/04/2018 9:20:43

Pudor de socarrim

Francesc Murgades Comentaris

Perquè si la nostra llei de protecció de dades obliga a destruir les informacions, com la que ha fet caure Cifuentes, al cap d’un mes i si no s’actua davant la justícia, com poden aparèixer ara aquestes imatges?

21/04/2018 13:31:05

Els punts i les comes

Francesc Murgades Comentaris

Hi ha més arguments que em fan pensar en la importància de comes, punts i demès en la vida política. El més cridaner, l’aparent discrepància entre el ministre Montoro i el jutge Llarena. Aparent i referent al finançament del referèndum del 1-O

15/04/2018 20:39:49

Match point

Francesc Murgades Comentaris

Al meu entendre, és un més dels símils que emprem de forma incorrecta. Possibilitant reflexions i imatges que no s'ajusten de manera precisa a la realitat de l’àmbit polític que estem vivint i descrivint

09/04/2018 9:33:03

Olor de podrit

Francesc Murgades Comentaris
Cristina Cifuentes, la presidenta de la Comunitat de Madrid. ACN / Laura Fígols

I una olor especialment greu perquè afecta a la institució que presumeix de ser el temple de la veritat, el rigor i la qualitat, i que tothom accepta com a referent indiscutible a l’hora de donar per bones afirmacions, enquestes o descobriments. La universitat

02/04/2018 9:40:05

Qui hi ha a la botiga?

Francesc Murgades Comentaris

Entre els suposadament interessats en resoldre l’atzucac català, han sorgit veus que reclamen tot el protagonisme per la política. Per ells, el govern ha de ser polític (de partit, s’entén) i s’ha de dedicar a fer política.

25/03/2018 20:17:37

Ho sento, tinc ulls

Francesc Murgades Comentaris
El president del Parlament, Roger Torrent. ACN

Em costa d’entendre que algú amb poques diòptries i dos dits de front pugui arribar a negar la violència policial del dia del referèndum.

18/03/2018 22:13:25

Enrocats

Francesc Murgades Comentaris

Hores d’ara, els catalans tenim la sensació, la certesa, d’estar lluitant, com el meu pare, contra un peix enrocat

11/03/2018 11:32:38

Que inventen ellos

Francesc Murgades Comentaris

De debò, tan humiliant resulta acceptar mecanismes que fan els altres i implantar-los a casa nostra?

04/03/2018 17:46:45

Luis, sé fuerte

Francesc Murgades Comentaris

La política, per altra banda, ja fa temps que demostra ser un territori abonat per amics circumstancials i ventres agraïts. Una mena de versió cínica de la cançó L’estaca

22/02/2018 17:12:42

A la casa del costat

Francesc Murgadas Comentaris
L'obra ‘Presos polítics a l’Espanya contemporània’ de Santiago Sierra, que ha estat retirada de la fira ARCO a petició d’Ifema. ACN

La casa que té més problemes i més grossos no és la nostra. La biga de l’ull tampoc. La corrupció no para de sobreeixir les tapes de les clavegueres de la casa del costat

18/02/2018 13:27:03

Les perles

Francesc Murgades Comentaris

Si abandonem els eufemismes i les versions oficials dels comunicats de la parella protagonista del colobrot (ERC i, segons com es miri, PDCAT o Junts per Catalunya), haurem de convenir que les relacions d’aquesta parella no passen pel millor moment.

12/02/2018 10:18:29

Humans tanmateix